Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çevre Sorunları ve Eğitim | ILF 639 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ELİF ATABEK YİĞİT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Çevre sorunlarının giderek arttığı günümüzde çevre eğitimi ve çevre bilincine sahip bireyler yetiştirilmesi önem arz etmektedir. Çevre bilincinin eğitim-öğretimin erken seviyelerinden itibaren verilmesi gerekliliğinden hareketle bu derste çevre eğitiminin durumunun araştırılması ve konu ile ilgili yapılabilecek çalışmaların incelenmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Çevre eğitimi ve önemi, Çevre sorunları, Global çevre sorunları, Çevre sorunlarına karşı alternatif öneriler, Çevre bilinci oluşturmaya yönelik çalışmalar, Turkiye ve dunya mufredatlarinda cevre egitimi, Çevre kirliliğinin kontrolüne yönelik etkinlik geliştirme çalışmaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çevre sorunlarını kategorize eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
2 | Global çevre sorunlarının önemini fark eder. | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, Sözlü Sınav, |
3 | Çevre sorunlarının önlenmesinde çevre eğitiminin önemini irdeler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Çevre bilinci geliştirmeye yönelik etkinlikler tasarlar. | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Proje / Tasarım, |
5 | Öğrenim sürecinde çevre eğitimine verilen yeri yorumlar. | Grup Çalışması, Tartışma, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Çevre eğitimi ve önemi | [1], [4] |
3 | Çevre sorunları (Hava kirliliği) | [1], [2], [3], [4] |
4 | Çevre sorunları (Su kirliliği) | [1], [2], [3], [4] |
5 | Çevre sorunları (Toprak kirliliği) | [1], [2], [3], [4] |
6 | Çevre sorunları (Gürültü kirliliği) | [1], [2], [3], [4] |
7 | Global çevre sorunları (Sera etkisi ve Küresel ısınma) | [1], [2], [3], [4] |
8 | Global çevre sorunları (Asit yağmurları) | [1], [2], [3], [4] |
9 | Okul oncesi donemden üniversiteye ulkemiz ve dunyadan secili ulkelerin müfredatınin çevre eğitimi açısından incelenmesi | [1] |
10 | Çevre sorunlarına karşı alternatif öneriler | [1], [3], [4] |
11 | Çevre kirliliğinin kontrolüne yönelik etkinlik geliştirme çalışmaları | [1] |
12 | Çevre kirliliğinin kontrolüne yönelik etkinlik geliştirme çalışmaları | [1] |
13 | Çevre bilinci oluşturmaya yönelik çalışmalar | [1] |
14 | Genel Değerlendirme | [1], [2], [3], [4] |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Sevinç, Vahdettin (ed). Eğitim Fakülteleri için Genel Çevre Bilimi. Maya Akademi. Ankara. 2009. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 15 |
1. Proje / Tasarım | 25 |
2. Ödev | 15 |
3. Ödev | 15 |
4. Ödev | 15 |
5. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 5 | 5 | 25 |
Proje / Tasarım | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |