Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi | UYP 612 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SAMET GÜNER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Tedarik Zinciri Yönetimi ve Lojistik, sağladığı rekabet avantajları ile son yıllarda işletmelerin dikkatini çeken konuların başında gelmektedir. Lojistik sektörünün dünyada en hızlı gelişen sektörlerden biri olması bunun bir sonucudur. |
Dersin İçeriği | Tedarik zinciri ve lojistikte temel kavramlar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tedarik zinciri ve lojistik kavramlarını detaylı tanımak ve açıklayabilmek | Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
2 | Tedarik Zinciri Yönetiminin günümüz iş dünyasındaki rolünü ve önemini kavramak | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Mevcut tedarik zinciri ve lojistik sistemlerini kritik bir gözle değerlendirebilmek, eksiklerini görerek, daha iyi zincir ve sistemlerin tasarımının yapılması | Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
4 | Tedarik zincirinin pazara nüfuz etmede ve müşterilere fayda sağlamada ortaya çıkardığı değerin analiz edilmesi | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Sınav , Ödev, |
5 | Artan rekabet yapısına göre tedarik zinciri stratejilerinin yeniden formüle edilmesinin değerlendirilmesi | Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, Sınav , |
6 | Tedarik zinciri yönetiminde kullanılan bilişim teknolojilerindeki yeni gelişmelerin değerlendirilmesi | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Problem Çözme, Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Kavramlar ve Lojistiğin Gelişim Trendi | |
2 | Temel Lojistik Aktiviteleri | |
3 | Taşımacılık / Intermodal Taşımacılık / Konteynırların Önemi | |
4 | Türkiye Taşımacılık Analizi | |
5 | Envanter Yönetimi | |
6 | Talep Tahmini | |
7 | Depolama ve Lojistik Optimizasyon | |
8 | TZY’ye Giriş / Tanım ve Konsept /Düşünce Okulları | |
9 | TZY’yi Ortaya Çıkaran İşletme Trendleri | |
10 | TZY Evi / TZY Felsefesi | |
11 | TZY’nin Kilit Özellikleri / Engelleri | |
12 | TZY Konfigürasyonları ve Etkili TZY Stratejilerinin Uygulanması | |
13 | TZY’de Bilişim Sistemleri | |
14 | TZY’de Yeni Trendler / Yeşil TZY |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Bu derse mahsus hazırlanmış ders materyalleri |
Ders Kaynakları | - Contemporary Logistics, Murphy, Paul R. ve Donald F. Wood (2008), Pearson Prentice Hall Yayınevi, 9. Baskı |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uygulanabilir / yayınlanabilir akademik sonuçlar | ||||||
2 | İleri düzey araştırma ve analiz metodolojilerinin uygulanar | ||||||
3 | Orijinal konularda derinlemesine eleştirel literatür araştırması yapar | ||||||
4 | İlgili alanda araştırma yapmak ve literatürdeki boşlukları belirler | ||||||
5 | Etik konular hakkında farkındalık | ||||||
6 | Araştırma etiği taahhüdü | ||||||
7 | İleri düzeyde teorik/pratik bilgi sahibi olur | ||||||
8 | Alandaki ilgili teori ve kavramların eleştirel inceler | ||||||
9 | Kendisine verilen bir konuda ders içeriği tasarlayabilir ve aktarabilir | ||||||
10 | Hedef kitleye ve amaca uygun retorik stratejiler kullanır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |