Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesi | IKA 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FUAT MAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. FUAT MAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İnsan kaynakları yönetiminin temel alanlarından birisi olarn eğitim ve geliştirmeyi hem teorik hem de pratik olarak incelemek. |
Dersin İçeriği | İhtiyaç analizi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 21. yüzyıl örgütleri için eğitim ve geliştirme faaliyetlerinin neden önemli olduğunu kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Eğitim ve geliştirme faaliyetlerinin aşamalarını örnekler eşliğinde görür | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
3 | Örnek olaylar üzerinden eğitim faaliyetlerinin simülasyonuna benzer faaliyetlerle eğitim etkinliğini daha iyi kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Bir eğitimci aday olarak etkili sunum ve ders anlatma ilkelerini öğrenir | Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Örnek Olay, | Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Sanayi sonrası toplum veya bilgi toplumu | |
2 | Örgütlerde bilgi yönetiminin önemi | |
3 | Çağdaş örgütlerde eğitim ve geliştirme neden gereklidir? | |
4 | İnsan kaynağının eğitimi ve geliştirilmesine giriş: Eğitim döngüsü | |
5 | Eğitim ihtiyaç analizi | |
6 | Örnek olay | |
7 | Eğitim tasarımı | |
8 | Örnek olay | |
9 | Eğitim transferi | |
10 | Örnek olay | |
11 | Değerlendirme | |
12 | Örnek olay | |
13 | Etkili sunum için ip uçları | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Raymond Noe: İnsan Kaynaklarının Eğitim ve Gelişimi, Beta Yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İKY alanına ilişkin kuramsal bilgisini derinleştirir. | ||||||
2 | :İlgili diğer disiplinlere ilişkin kuramsal bilgisini derinleştirir. | ||||||
3 | :İKY alanına ilişkin akademik kaynakları çok yönlü ve eleştirel olarak ele alır. | ||||||
4 | :İKY alanındaki uygulamaları eleştirel bakış açısıyla analiz eder. | ||||||
5 | Farklı kuramsal perspektifler ile İKY araştırmaları tasarlar ve uygular. | ||||||
6 | Elde ettiği verileri farklı yaklaşımlar ile analiz eder, yorumlar ve raporlar. | ||||||
7 | Türkiye'deki İKY uygulamalarını uluslararası perspektifle değerlendirir. | ||||||
8 | İK alanındaki farklı ülke uygulamalarını sınıflandırır ve analiz eder. | ||||||
9 | Bilişim alanındaki gelişmeleri takip eder ve İKY alanına uygular. | ||||||
10 | İK alanındaki yazılımları uygulamada kullanılır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 30 |
1. Proje / Tasarım | 40 |
2. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |