Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uluslararası İlişkiler | ULI 315 | 5 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NESRİN KENAR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. NESRİN KENAR, |
Dersin Yardımcıları | Yrd. Doç. Dr. Yıldırım Turan, Yrd. Doç. Dr. İsmail Numan Telci |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Uluslararası İlişkiler bölümü öğrencilerinin ilk yarıyılında alan ile ilgili temel kavramları öğretmek. Uluslararası İlişkiler teorileri ile örgütler konusunda giriş aşamasında bilgilendirmek. Bölgesel ve küresel sorunlar ve ilişkileri bu kavram ve teoriler çerçevesinde tartışma ve anlamlandırmanın ilk adımlarını atmak. Doğru bilgi ve bilimsel yöntemlerle ülkemizin barışçıl ve müreffeh bir şekilde diğer devletlerle ilişkilerini geliştirmelerinin zeminini tartışmak. |
Dersin İçeriği | Belli başlı Uluslararası İlişkiler ve Dış Politika kavramları, dış politikanın çevresi, dış politika stratejileri, amaçları, araçları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Uluslararası İlişkiler bilim dalının gerekliliği, amaçlaları öğretilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
2 | Uluslararası İlişkilerin aktörlerini tanımlar ve onların rollerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Uluslararası sistemde günümüzde ve geçmişte nasıl bir güç dağılımı olduğunu verilere dayanarak açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Uluslararası ilişkilerin nasıl bir siyasal sistemde cereyan ettiğini açıklar. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Portfolyo, |
5 | Uluslararası sistemdeki güç dağılımı ile devletlerin dış politikaları arasındaki ilişkiyi analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
6 | Global sorunları, uluslararası hukukun eksiklikleri ve uluslararası ortam şartlarında çerçevesinde analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
7 | Uluslararası hukukun yaptırım sorununu örnek olaylar çerçevesinde açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
8 | Türkiye´nin öncülüğünde veya ortaklığında kurulmuş uluslararası örgütleri karşılaştırarak anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Portfolyo, |
9 | Devletlerin dış politika kararlarının şekillenmesinde etkili olan faktörleri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, Portfolyo, |
10 | Devletlerin temel dış politika tercihlerini ve gerekçelerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
11 | Uluslararası politikada yaşanan güncel gelişmeleri uluslararası ilişkilerin temel kavramlarını kullanarak açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
12 | Uluslararası Politika aracı olarak diplomasi, ekonomi, propaganda ve savaşı karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Portfolyo, |
13 | Belli başlı Türk dış politik sorunları ile fırsatları, ele alnına kavramları çerçevesinde tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
14 | Bilinen kavramlar çerçevesinde, önceki dönemlere ait politik tercihler anlatılır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
15 | Komşu ülkelerin dış politikaları anlatılarak, tartışılır. | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uluslararası İlişkiler dersinin gerekliliği, ders programı, katkı payları | Tayyar Arı, Uluslararası İlişkiler ve Dış Politika. Faruk Sönmezoğlu, Uluslararası İlişkiler Sözlüğü. Uluslararası İlişkiler Sözlüğü. |
2 | Uluslararası İlişkiler Aktörleri, Yaklaşımları, milli güç. | Aynı kaynaklar, ilave makaleler |
3 | Ulusal Güç, Uluslararası Sistem | Aynı kaynaklar, ilave makaleler |
4 | Karar, Oyun Teorileri | Aynı kaynaklar, ilave makaleler |
5 | Uluslararası İlişkiler stratejileri: Yalnızcılık, Tarafsızlık, Bağlantısızlık | Aynı kaynaklar, ilave makaleler |
6 | İttifaklar | Aynı kaynaklar, ilave makaleler |
7 | Dış politika hedefleri: Statüko, Emperyalizm, Prestij Politikaları | Aynı kaynaklar, ilave makaleler |
8 | Ara sınav | |
9 | İttifak çeşitleri | Aynı kaynaklar, ilave makaleler |
10 | Diplomasi ve Propaganda | Aynı kaynaklar, ilave makaleler |
11 | Uluslararası Ekonomik İlişkiler | Aynı kaynaklar, ilave makaleler |
12 | Çatışma ve Savaş | Aynı kaynaklar, ilave makaleler |
13 | Dış Müdahale ve İçişlerine Karışma | Aynı kaynaklar, ilave makaleler |
14 | Genel Tekrar | Aynı kaynaklar, ilave makaleler Tayyar Arı, Uluslararası İlişkiler ve Dış Politika, İstanbul, Alfa yayınları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Tayyar Arı, Uluslararası İlişkiler ve Dış Politika, İstanbul, Alfa yayınları |
Ders Kaynakları | Faruk Söznmezoğlu, Uluslararası Politika ve Dış Politika Analizi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olma | ||||||
2 | Temel ekonometri ve istatistik teorilerini mikro ve makro iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme yeteneğine sahip olma. | ||||||
3 | Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı (ve tercihen ilave olarak sözlü) iletişim becerisine sahip olma. | ||||||
4 | Genel ekonometri teorisi hakkında bilgili olma. | ||||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olma. | ||||||
6 | Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata ve benzeri) kullanabilme | ||||||
7 | Matematiksel, iktisadi, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz yapma beceisi kazanmak | ||||||
8 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilme | ||||||
9 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | ||||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | ||||||
12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 17 |
1. Ödev | 15 |
2. Kısa Sınav | 18 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|