Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Temel Sanat Eğitimi II | TEB 104 | 2 | 4 + 4 | 6 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÜLAY İNCE |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. GÜLAY İNCE, Arş.Gör. MÜRSEL KOCA, TUBA MARMARA, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yaratıcılığın geliştirilmesi ve temel tasarım ilkelerinin öğrenciye kazandırılması. |
Dersin İçeriği | Yaratıcılığın temel kural ve ilkelerinin verilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yaratıcılığını geliştirebilir ve temel tasarım ilkelerini kazanir | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Ödev, |
2 | Temel malzeme bilgisi ve teknik beceri kazanir | Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Temel tasarım ilkelerini edinir. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
5 | Yaratıcılık ve tasarım temelli alanlarda ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) çalışır. | Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
6 | Temel tasarım ilkeleriyle biçim form fon arasasında bütünlüklü bir organizasyon yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
7 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirir. | Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Renk teorileri ve renk skalası | |
2 | Renk kontrastlıkları, ana renkler-ara renkler | |
3 | Seçilen objenin lokal değeri baz alınarak monokrom çalışma | |
4 | a) sıcak-soğuk renk kontrastlığı b) miktar kontrastlığı c) simültane kontrastlık | |
5 | Röprodüksiyon üzerinden bir resmin zıt renkler veya tümler renk sistemiyle çalışılması | |
6 | Elde edilen kontrast birimler ile mekan düzenlemesi tasarlama | |
7 | Birimin oluşturulması ve renklendirilmesi | |
8 | Organik bir formdan yola çıkarak birebir etüt yaparak, yeni bir doku tasarım önerisi yapma | |
9 | Seçilen öneriyi renklendirme | |
10 | Oluşturulan dokudan elde edilen birimden, rölyef çalışması yapma | |
11 | kağıt malzemelerle kolaj çalışması | |
12 | Yanılsama konulu yüzey çalışması yapmak | |
13 | Çevrelerinde ya da doğada uyumu bozan görsel zıtlıkları tespit etmek, duyarlılık ve farkındalık kazanmak, uyum bozucu, zıtlık oluşturan özgün tasarılar oluşturmak, uygulama için malzeme araştırması yapmak | |
14 | Üç boyutlu zıtlık konulu özgün çalışma yapmak. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Berger john, Yankı Yayınları , İstanbul, 2007 Gombirich E.H Remzi Kitapevi Lynton Norbert Modern Sanatın Öyküsü Remzi kitapevi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 256 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |