Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Meslek Bil. Seç. I: Özel Eğitim | IME 415 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EMRAH BİLGİÇ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi EMRAH BİLGİÇ, |
Dersin Yardımcıları | Öğr.Gör.Dr. EMRAH BİLGİÇ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amaçları: * Özel gereksinimli çocuklar ve onların genel özellikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. * Özel gereksinimli olma nedenleri, teşhis ve eğitimleri hakkında bilgi kazandırmak. * Kaynaştırma hakkında bilgi kazandırmak. * Ailelerle birlikte çalışma hususunda bilgi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitim, gelişimsel yetersizlikler, zihinsel yetersizlik ve otizm spektrum bozukluğu, öğrenme güçlükleri, işitme yetersizlikleri, dil ve konuşma bozuklukları, duygu ve davranış bozuklukları, görme yetersizlikleri, bedensel yetersizlikler, üstün zeka veya yetenek, kaynaştırma, erken eğitim, aile eğitimi, Dünyada ve Türkiye'de bazı özel eğitim uygulamaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Özel eğitim teriminin tanımını ve kapsadığı alanı açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Özel gereksinimli çocukların hangi özelliklere sahip olduğunu açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Türkiye’deki geçmiş ve güncel özel eğitim uygulamalarının hakkında bilgi verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Özel gereksinimli çocukların tanı ve durumlarının nedenleri hakkında bilgi verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Özel gereksinimli çocukların sınıflandırılmaları ve bu sınıflandırmaların genel özellikleri hakkında bilgi verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Kaynaştırma uygulamaları ve destek hizmetler hakkında bilgi verir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
7 | Özel eğitimde erken eğitim uygulamaları hakkında bilgi verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
8 | Özel eğitimde aile eğitimi uygulamaları hakkında bilgi verir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Özel eğitim ve özel eğitime gereksinim duyan bireyler | Kaynakların ilgili bölümleri |
2 | Özel eğitimin tarihçesi | Kaynakların ilgili bölümleri |
3 | Özel eğitimin tarihçesi | Kaynakların ilgili bölümleri |
4 | Özel eğitimde ölçme ve değerlendirme | Kaynakların ilgili bölümleri |
5 | Bireyselleştirilmiş eğitim planları ve öğretimin bireyselleştirilmesi | Kaynakların ilgili bölümleri |
6 | Erken özel eğitim uygulamaları | Kaynakların ilgili bölümleri |
7 | Özel eğitimde aile eğitimi | Kaynakların ilgili bölümleri |
8 | Ara sınav | Kaynakların ilgili bölümleri |
9 | Zihinsel yetersizliği olan bireyler ve eğitimleri | |
10 | Otizm spektrum bozukluğu olan bireyler ve eğitimleri | |
11 | Öğrenme güçlüğü olan bireyler ve eğitimleri | |
12 | İşitme ve görme engelli bireyler ve eğitimleri | |
13 | İleri derecede ve çoklu yetersizliği olan bireyler ve eğitimleri | |
14 | Final sınavı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü, (2010). N (Neden-Nasıl-Niçin) Kaynaştırma, Ankara: 2010 |
Ders Kaynakları | Batu, S. ve İftar, G. K., (2010), Kaynaştırma: Ankara: Kök Yayıncılık. Cavkaytar A. vd., (2013). Özel Eğitim: Ankara: Vize Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. | ||||||
2 | Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. | ||||||
3 | Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. | ||||||
4 | Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. | ||||||
5 | Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler. | ||||||
6 | Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır. | X | |||||
7 | Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. | X | |||||
8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. | X | |||||
9 | Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. | X | |||||
10 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler. | X | |||||
11 | Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. | X | |||||
12 | Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır. | X | |||||
13 | Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder. | X | |||||
14 | Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar. | X | |||||
15 | Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |