Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Atölye Iv (Resim Atölyesi) | RSM 306 | 6 | 2 + 4 | 4 | 14 |
Ön Koşul Dersleri | Res 301 Atölye III |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof. NESLİHAN ERDOĞDU |
Dersi Verenler | Prof. NESLİHAN ERDOĞDU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bir fikirden hareketle bir sanat projesi oluşturmak |
Dersin İçeriği | Çağdaş resim sanatından örneklerle zenginleşen görsel ve eleştirel yetkinlikle yaratıcılığını yeni projeler tasarlama ve geliştirme aşamalarını gerçekleştirir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bir fikirden hareketle taslak hazırlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Taslağa uygun teknik beceriyi geliştirir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, |
3 | Yeni medyumların sanatal üretime uygular. | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
4 | Kavram ve taslak arasındaki ilişkiyi yapılandırır. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
5 | Kendi problematiğini artistik düzeyde önerir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
6 | Artistik beceri doğrultusunda seçilen kavramı yaşamla ilişkilendirir. | Alıştırma ve Uygulama, Altı Şapka, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proje konusunun tespiti için gereken araştırmaya yönlendirilir. | |
2 | Proje konusunun tespiti için gereken araştırmaya yönlendirilir. | |
3 | Öğenci projeleri atölyede toplu bir eleştiriden sonra onaylanır | |
4 | Öğrenci sunumları ve eleştrilere devam edilir | |
5 | Onaylanan öğrenci projeleri için kuramsal araştırmalar, eskizler yapılır | |
6 | Onaylanan öğrenci projeleri için kuramsal araştırmalar, eskizler yapılır | |
7 | Öğrenci proje çalışmaları için ilk eskizlerin kıyaslanması | |
8 | Öğrenci proje çalışmaları için ilk eskizlerin kıyaslanması | |
9 | Projeler için uygun olan malzemelrin araştırlması ve konuya uygun seçimi | |
10 | Proje uygulaması | |
11 | Proje uygulaması | |
12 | Proje uygulaması ve ortak eleştri | |
13 | Proje uygulaması | |
14 | Sunum ve değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sanat kitapları, Çağdaş sergi broşür ve katalogları |
Ders Kaynakları | Sergiler, Müzeler, Sanat Etkinlikleri |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Proje / Tasarım | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 9 | 144 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 9 | 144 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 342 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 13,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 14 |