Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tasarım Odaklı Düşünme | GIT 331 | 5 | 1 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÇİĞDEM ÇALAPKULU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. GÖKÇE BÜYÜKŞENGÜR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Tasarım odaklı düşünme yöntem ve araçlarını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | İş modeli, müşteri iç görüleri,empati haritası, görsel düşünme, arklı teknikler ve uygulama çalışmaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tasarım sorunlarını tespit edebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Ödev, |
2 | Çözüm üretmek için kullanılacak yöntemleri kullanabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Üretilen çözümleri uygulayabilir | Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav , Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | İş Modeli Üretimi,Alexander Osterwalder,2010 Dahilerin Oynadığı Pyunlar, Michael Michalko,2016 Yaratıcılık Kuralları Boşverin, John Hogarty,2015 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
2. Kısa Sınav | 30 |
1. Proje / Tasarım | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
1. Ara Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Proje / Tasarım | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 134 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |