Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Seramik Torna Teknikleri I | SRM 323 | 5 | 1 + 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYŞEGÜL ŞAHİN KORKMAZ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. AYŞEGÜL ŞAHİN KORKMAZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Seramik tornasının tanım, tarihçe, önemini öğrenerek, günümüzdeki durumu, Türkiye'nin her bölgesinde yerel olarak yapılma nedenlerini, geçmişten günümüze yaygın olarak uygulanmasını, günümüzde teknolojik olanaklardan yararlanarak uygulamada oluşan farklılıkları, gelişimleri, yardımcı malzeme olarak kullanılan hammaddeleri, makine, araç ve gereçleri, yapım ve bezeme tekniklerinden örnekleri, kullanım alanlarını, sektör içinde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerilerini ve çömlekçi tornasında şekillendirme prensiplerini öğrenmek.
|
Dersin İçeriği | Tornanın çalışma prensibinin gösterilmesi, tatbik edilmesi ve bireysel çalışmalarla çamur tornasını kullanmayı öğrenmelerini sağlamak. Fonksiyonel ve artistik tasarımlar geliştirerek uygulayabilmek. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çamurun yoğurulma ve havasını alma işlemini öğrenir. | Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
2 | El koordinasyonunu öğrenir. | Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
3 | Çamuru tornada merkeze getirmeyi öğrenir. | Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
4 | İstenilen ölçülerde silindir çekmeyi öğrenir. | Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
5 | Çalışmalarının dip almasını ve ayak yapmayı öğrenir. | Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
6 | Fırınlama ve sırlama tekniklerini öğrenir. | Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
7 | Uygulama üzerine kaynak araştırmasını öğrenir. | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | Portfolyo, Performans Görevi, |
8 | Tasarım yapma ve yaptığı tasarımı üretmeyi öğrenir. | Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Portfolyo, Performans Görevi, |
9 | Seramik tornasını, çamurun özelliklerini ve tornada çalışma prensiplerini deneyerek uygulayabilir. | Alıştırma ve Uygulama, | Sözlü Sınav, Ödev, Portfolyo, Performans Görevi, |
10 | Yaptığı çalışmalar bittiğinde değerlendirebilmeyi öğrenir. | Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Seramik tornasının çalışma prensipleri öğrenilir | |
2 | Torna çamurunun yapısı ve özellikleri öğrenilir. | |
3 | Çamur hazırlama, yoğurma, havasını alma öğrenilir. | |
4 | Tornada merkeze getirmeye pratiği öğrenilir. | |
5 | Tornada, belirli miktardaki çamur ile aynı büyüklük ve kalınlıkta obje çekmek öğrenilir. | |
6 | Tornada, çamuru yükseltme, genişletme ve daraltma pratiği öğrenilir. | |
7 | Silindir ve kupa formlarını şekillendirme öğrenilir. (Vize sınavı) | |
8 | Tabak formu şekillendirme öğrenilir. | |
9 | Çanak formu şekillendirme öğrenilir. | |
10 | Vazo formu şekillendirme öğrenilir. | |
11 | Dip alma yöntemi öğrenilir. | |
12 | Geleneksel yöntemlerle kulp çekme yöntemini öğrenilir. | |
13 | Fırın yerleştirme ve pişirme öğrenilir. | |
14 | Ortaya çıkan çalışmalar üzerine tartışma ve yorumlama yapılır. (Final Sınavı) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Cooper, Emmanuel; Seramik ve Çömlekçilik, Çev. Dr. Ömür Bakırer, Remzi Kitapevi, 1978 Güner, Güngör; Anadolu’da Yaşamakta Olan İlkel Çömlekçilik, Ak Yayınları, 1988 Sayar, İsmail; Seramik- Tarihçe- Teknoloji- Uygulama, Gazi Kitapevi, 2017
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | X | ||||||
2 | X | ||||||
3 | X | ||||||
4 | X | ||||||
5 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Kısa Sınav | 2 | 28 | 56 |
Ödev | 1 | 14 | 14 |
Final | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 98 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |