Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sağlıklı İletişim | SHE 211 | 3 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLGÜN DURAT |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. ÖZGE ÖNER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İletişimle ilgili temel kavramlar ve bazı özel durumlarda iletişim konusunda bilgi ve beceri kazandırma, |
Dersin İçeriği | İletişimde temel kavramlar ve bazı özel durumlarda iletişim yöntemleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İletişimin önemini, iletişimi etkileyen faktörleri ve iletişim türlerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Dinlemenin iletişimdeki önemini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Terpötik iletişim becerilerini hasta- ebe/hemşire ilişkilerine uyarlar ve iletişimi etkileyen değişkenleri bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
4 | İletişimde karşılaşılan engeller ve baş etme konusunda bilgi edinir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
5 | Etkili problem çözme yöntemlerini ebelik/ hemşirelik uygulamalarında kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
6 | Özel durumlarda kullanılan iletişim becerilerini kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Kendini tanıma | |
3 | Dinleme, Empati, Soru sorma | |
4 | İletişimi Olumlu Etkileyen Faktörler | |
5 | İletişimi Olumsuz Etkileyen Faktörler | |
6 | Sağlık Çalışanları İle İletişim | |
7 | Sözel İletişim Kuramayan Hasta İle İletişim/ İşitme Sorunu Olan Hasta İle İletişim | |
8 | Çocukla İletişim | |
9 | Yaşlı Bireyle İletişim | |
10 | Ağrı Çeken Birey İle İletişim | |
11 | Cinsel Davranış Bozukluğu Olan Hastalar İle İletişim | |
12 | Sürekli İsteklerde Bulunan Bireyle İletişim | |
13 | Terminal Döemdeki Hasta ile İletişim | |
14 | Ruh Sağlığı İleri Derecede Bozulmuş Birey İle İletişim |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yayınlanmamış ders notları |
Ders Kaynakları | Üstün,B.,Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi,2005, İzmir,Okullar Yayınevi, Geçtan E, Psikodinamik Psikiyatri ve Normal Dışı Davranışlar, 2015 Metis Yayınları.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder. | X | |||||
5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | ||||||
7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
8 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 59 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |