Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mimarlıkta Erişilebilirlik | MIM 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MASOUMEH KHANZADEH |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MASOUMEH KHANZADEH, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Mimarlık bölümü öğrencilerinin meslek hayatlarında ihtiyaç duyacakları erişebilirlik ölçümü ve değerlendirmesi ile ilgili temel bilgi, beceri ve kavramları anlayabilmesini ve uygulayabilmesini sağlamaktır. Erişebilirlik bir insan hakkı olarak eşitli mimarlık uygulamalarda sadece bir kitle değil herkesin kullanımı için tasarım ve uygulamayı hedefliyor ve kentsel erişebilirlik modellemesi Proje olarak yapılacaktır. |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Erişilebilirlik kavramını anlayabilip vebu kavrama uygun tasarımlar yapabilecekler. | Anlatım, Gösteri, | Ödev, |
2 | Erişilebilirlik kavramlarını mekansal bağlamda yorumlama becerisini elde edebilecekler. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Proje / Tasarım, |
3 | Soyut ve somut kavramları boyut dönüştürme becerisini kazanabilecekler. | Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
4 | Evrensel tasarım kavramları algılayabilecekler bu bağlamda tüm tasarım projelerinde bu konuyu uygulama becerisine sahip olabilecekler. | Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders amacı, Yöntem ve İçerik | |
2 | Erişilebilirlik tanımları, Proje Konuların seçilmesi | |
3 | Erişilebilirlik uygulama alanı, Tasarımda kullanıcılar ve kullanıcı gereksinimleri | |
4 | Tasarımda farklı kullanıcı grupları için kullanılabilirlik | |
5 | Yapılaşmış çevrede kullanıcı olarak engelliler ve çevre düzenlemeleri. | |
6 | Ara sınav I | |
7 | Herkes için tasarım konusuna yönelik ulusal ve uluslararası mevzuat. | |
8 | Yapılaşmış çevrede engelliler ve tasarımdan uygulamaya karşılaşılan sorunlar. | |
9 | Bireylere yönelik hukuki koşullar ve sivil toplum örgütleri. | |
10 | Ara sınav II | |
11 | Şehirde yaşayanlara yönelik hukuki koşullar ve sivil toplum örgütleri | |
12 | UYGULAMA (Yapılaşmış çevrede Projeye yönelik problemlerin belirlenmesi ve öneriler). | |
13 | UYGULAMA (Yapılaşmış çevrede Projeye yönelik problemlerin belirlenmesi ve öneriler). | |
14 | Dönem sonu sınavı ve proje teslimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Accessibility: a review of measuring techniques and their application; Yazar: Derek Halden The Accessible Housing Design File; Yazar: Barrier Free Environments |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 35 |
1. Proje / Tasarım | 15 |
2. Ara Sınav | 35 |
1. Performans Görevi (Atölye) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 3 | 6 |
Proje / Tasarım | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 12 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 0,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |