Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Reklamcılıkta Görsel Kültür ve Görsel Dil | ILB 611 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | ÖZLEM OĞUZHAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Reklamlarda kullanlan görsellerin üretim ve tüketim süreçlerini anlamak |
Dersin İçeriği | Bu ders, görüntü ve reklam ilişkisini tarihsel ve ilişkisel boyutlarıyla ele alır.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Görsel kültüre tarihsel bir bakış kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, |
2 | Reklam görsellerini çözümlemeyi öğrenir | Anlatım, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
3 | Kişisel projesi ile reklam ve görüntü ilişkisini tartışır. | Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Görsel Kültüre Tarihsel Bir Bakış | |
2 | Kitle İletişim Araçları ve Reklam | |
3 | Yeni Medya ve Reklam | |
4 | Yöndeşmiş Teknolojiler ve Reklam | |
5 | Göstergenin Ekonomi Politiği | |
6 | Görüntüyü Tüketmek | |
7 | Reklamın İdeolojisi | |
8 | Proje Tasarımı ve Sunumları | |
9 | Proje Tasarımı ve Sunumları | |
10 | Proje Tasarımı ve Sunumları | |
11 | Reklam Çözümlemeleri | |
12 | Reklam Çözümlemeleri | |
13 | Reklam ve Etik | |
14 | Genel Tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Heyer, P., Crowley, D. (2010) İletişim Tarihi, Ankara: Siyasal Kitabevi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişim bilimlerinin çeşitli alanlarında doktora düzeyinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak. | X | |||||
2 | Alanla ilgili güncel çalışmaları, gelişme ve yenilikleri takip edebilmek. | X | |||||
3 | Alandaki ampirik ve teorik çalışmaları analiz edebilmek ve tartışabilmek. | X | |||||
4 | İletişim bilimlerine ilişkin hem teorik hem uygulamalı bir araştırmayı yürütebilecek donanıma sahip olmak. | X | |||||
5 | Ulusal ve uluslararası düzeyde bilgiye erişme, araştırma yapabilme, veri toplama ve bu verileri çözümleyip yorumlayabilmek yetisine sahip olmak. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerle etkileşim kurabilmek ve disiplinlerarası çalışmalar üretebilme becerisi geliştirmek. | X | |||||
7 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yayın yapabilmek ve literatüre katkı sağlayabilmek. | X | |||||
8 | Tüm bu çalışmalar süresince etik sorumlulukların bilincinde olmak ve buna uygun davranmak. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Sözlü Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Sözlü Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |