Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çağdaş Siyasal Sistemler | SBK 201 | 3 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KÖKSAL ŞAHİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. KÖKSAL ŞAHİN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Onur TÜRKÖLMEZ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Belli başlı siyasal sistemleri eleştirel bir bakış açısıyla ele almak bu dersin temel hedefidir. |
Dersin İçeriği | Bu derste belli başlı siyasal sistemler ve bu sistemlerin oluşmasında esas rolü oynamış olan ülkelerin siyasal yapılanmaları ele alınacaktır. Derste ağırlıklı olarak demokratik siyasal sistemler incelenecek bu bağlamda da konu edinilen başlıca ülkeler İngiltere, ABD ve Fransa olacaktır. Bunların yanı sıra demokratik olmayan bir siyasal sistem örneği olarak da Çin somutlaştırıcı kısa bir analize konu edilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Siyasal sistemi analiz eder ve yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
2 | Hükümet sistemi kavramını açıklar. | ||
3 | Kuvvetler ayrılığı ilkesi hakkında fikir sahibi olur. | ||
4 | Kuvvetler birliğine dayalı sistemleri karşılaştırıp eleştirir. | ||
5 | Kuvvetler ayrılığına dayalı sistemler hakkında genel bilgi sahibi olur ve karşılaştırıp eleştirebilir. | ||
6 | Demokratik hükümet sistemlerinin başlıcalarını açıklar. | ||
7 | Parlamenter sistemin karakteristik özelliklerini ifade eder. | ||
8 | Parlamenter sistemin güçlü ve zayıf yönlerini kategorize edebilir. | ||
9 | Başkanlık sisteminin karakteristik özelliklerini ifade eder. | ||
10 | Başkanlık sisteminin güçlü ve zayıf yönlerini kategorize edebilir. | ||
11 | Yarı-Başkanlık sisteminin karakteristik özelliklerini ifade eder. | ||
12 | Yarı-Başkanlık sisteminin güçlü ve zayıf yönlerini kategorize edebilir. | ||
13 | Türkiye'de hükümet sistemi konusunda yaşanan çizgiyi kavrar ve bu konuda öngörülerde bulunabilir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ||
2 | ||
3 | ||
4 | ||
5 | ||
6 | ||
7 | ||
8 | ||
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yukarıda belirtilen kitap bölümleri ve makaleler |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak | ||||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip etmek | ||||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olmak | ||||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlayabilmek ve uygulamaya aktarabilmek | ||||||
5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olmak | ||||||
6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olmak | ||||||
7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmak | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilmek | ||||||
9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olmak | ||||||
10 | Türkçe’yi iyi kullanan, yazılı ve sözlü iletişimi iyi, kendini doğru şekilde ifade edebilen ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
11 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilmek, araştırma süreçlerine hâkim olmak, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanabilmek | ||||||
12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak | ||||||
13 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|