Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk İslam Düşünce Tarihi | SBK 309 | 5 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Siyasal Düşünceler Tarihi |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ZEYNEL ABİDİN KILINÇ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ZEYNEL ABİDİN KILINÇ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Onur Türkölmez |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | İslam'ın doğuşundan modernleşme dönemine kadar olan süreçte İslam'ın klasik devrinde siyasal düşüncenin gelişimini incelemek. . |
Dersin İçeriği | İslam'ın ilk döneminde yönetim şekli, Hilafet teorisinin gelişimi, hanedanlık sistemine geçiş, İslam siyaset felsefesinin gelişimi, Siyasetname geleneği. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk siyasal kültürünün İslam öncesi kaynaklarını ortaya koyar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | İslamda siyasal düşüncenin ilk dönem kaynaklarını inceler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Medine Vesikası örneğini analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Hilafet Teorisinin gelişim sürecini analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | İslam siyaset felsefesi geleneğinin ortaya çıkışını analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Siyasetname geleneğini analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İslam öncesi Arap toplumunun siyasi, ekonomik ve sosyal durumu | haftalık okuma listesinde belirtilen yerler |
2 | İslam’ın gelişi ve Medine Site devleti | haftalık okuma listesinde belirtilen yerler |
3 | Hz. Peygamber devri siyasal uygulamalar | haftalık okuma listesinde belirtilen yerler |
4 | Dört halife devri uygulamaları | haftalık okuma listesinde belirtilen yerler |
5 | Hilafet Teorisinin gelişimi | haftalık okuma listesinde belirtilen yerler |
6 | İslam İmparatorluğunun doğuşu ve siyasal düşünce | haftalık okuma listesinde belirtilen yerler |
7 | Hanedanlık ve hilafet | haftalık okuma listesinde belirtilen yerler |
8 | Sünni siyasal geleneğin şekillenişi | haftalık okuma listesinde belirtilen yerler |
9 | ARA SINAV | |
10 | Şii siyasal geleneğin şekillenişi | haftalık okuma listesinde belirtilen yerler |
11 | Sünni siyasi düşüncede devlet ve hilafet anlayışı | haftalık okuma listesinde belirtilen yerler |
12 | Şii siyasi düşüncede devlet ve hilafet anlayışı | haftalık okuma listesinde belirtilen yerler |
13 | Sünni ve şii siyasi düşüncelerinin karşılaştırılması | haftalık okuma listesinde belirtilen yerler |
14 | Değerlendirme | haftalık okuma listesinde belirtilen yerler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Adem Çaylak (2018), İslam Siyasal Düşünceler Tarihi, Savaş Yayınevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi, sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak | X | |||||
2 | Ulusal ve uluslararası düzeyde başta kamu yönetimi olmak üzere hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip etmek | X | |||||
3 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilmek, çözüm önerileri üretebilmek, politika, program ve karar taslaklarını hazırlama yetkinliğine sahip olmak | X | |||||
4 | Kamu hukuku mevzuatına olduğu kadar özel hukuk mevzuatına da hâkim olmak, mevzuat değişikliklerini takip etmek, mevzuatı yorumlayabilmek ve uygulamaya aktarabilmek | ||||||
5 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olmak | ||||||
6 | Kamu kurum ve kuruluşları ve siyasi kurumlar ile birlikte özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, finans ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde görev alabilecek niteliklere sahip olmak | X | |||||
7 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olmak | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesine uygun olarak bilişim teknolojileri, temel bilgisayar programları ve kamu yönetimi alanıyla ilgili bilgi sistemlerini takip etmek ve bunları etkili bir şekilde kullanabilmek | ||||||
9 | Türkçeyi iyi kullanmak, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olmak, kendini doğru şekilde ifade edebilmek ve empati yeteneğine sahip olmak | ||||||
10 | Türkçe’yi iyi kullanan, yazılı ve sözlü iletişimi iyi, kendini doğru şekilde ifade edebilen ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
11 | Akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilmek, araştırma süreçlerine hâkim olmak, nitel ve nicel veri analizi için paket bilgisayar programlarını kullanabilmek | ||||||
12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak | X | |||||
13 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |