Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sağlık Hizmetleri Yönetimi | TDS 203 | 3 | 2 + 1 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SABİHA SEVİNÇ ALTAŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SABİHA SEVİNÇ ALTAŞ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sağlık hizmetleri yönetimi hakkında bilgi sahibi olur.Sağlık hizmetlerinin yönetimi hakkındaki temel kavramları tartışmak,Türkiye’de ve dünyada sağlık hizmetlerinin yapısını ve yönetimini değerlendirmek ve uygulamaları sorgulamaktır. |
Dersin İçeriği | Sağlığın tanımı, sağlık değer yargıları, sağlık hizmetlerini diğer mal ve hizmetlerden ayıran özellikler, sağlık arz ve talebi, sağlık hizmetlerinin amaçları, sağlık hizmetlerinin organizasyonu, Türkiye’de genel sağlık sistemi, gelişmiş ülkelerde genel sağlık sistemi, saağlık teşkilatı, ulusal sağlık politikası, sağlık hizmet birimleri ve fonksiyonları, sağlık insan gücü planlaması, sağlık hizmetlerinde sağlık ekibi ve yönetimi, sağlık hizmetlerinin finansmanı, çeşitli sağlık sistemleri, gelişmiş ülkeler ve Türkiye sağlık göstergelerinin kıyaslanması, sağlık hizmetlerinde toplam kalite yönetimi vb konulardır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sağlığın tanımını ve sağlık değer yargılarını açıklar | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Sağlık hizmetlerini diğer mal ve hizmetlerden ayıran özellikleri açıklar | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
3 | Sağlık hizmetleri arz ve talebini açıklar | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Sağlık hizmetlerinin amaçlarını tanımlar | Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Çeşitli sağlık sistemleri, gelişmiş ülkeler ve Türkiye sağlık göstergelerini değerlendirir | Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sağlığın tanımı, sağlık değer yargıları | |
2 | Sağlık hizmetlerini diğer mal ve hizmetlerden ayıran özellikler | |
3 | Sağlık arz ve talebi | |
4 | Sağlık hizmetlerinin amaçları | |
5 | Sağlık hizmetlerinin organizasyonu | |
6 | Türkiye’de genel sağlık sistemi | |
7 | Gelişmiş ülkelerde genel sağlık sistemi, Sağlık teşkilatı, ulusal sağlık politikası | |
8 | Ara sınav | |
9 | Sağlık hizmet birimleri ve fonksiyonları | |
10 | Sağlık hizmetlerinde insan gücü planlaması | |
11 | Sağlık hizmetlerinde sağlık ekibi ve yönetimi | |
12 | Sağlık hizmetlerinin finansmanı | |
13 | Türkiye’de sağlık hizmetlerinin kullanımı, yirmi birinci yüzyıl hedefleri | |
14 | Çeşitli sağlık sistemleri, gelişmiş ülkeler ve Türkiye sağlık göstergelerinin kıyaslanması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders Notları, Powerpoint Sunular, Konu ile ilgili web sayfaları |
Ders Kaynakları | [1] Dilaver, Tengilimoğlu; Işık,Oğuz; Akbolat, Mahmut;Sağlık İşletmeleri Yönetimi, Nobel Yayınevi, Ankara, 2009 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kurumsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kaanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak | X | |||||
6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hakim ve alanındaki yeilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak | X | |||||
8 | Tarihi değerlere saygılı, Sağlık Hizmetleri ile ilgili konularda hasta hakları, sosyal sorumluluk,evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilgi ve bilincine sahip olmak | ||||||
9 | İş hukuku ve iş güvenliği , çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak | X | |||||
10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisini kazanmak | X | |||||
11 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |