Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çevre Eğitimi | TDS 109 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi CEMİLE DEDE |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi CEMİLE DEDE, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ekolojinin temel kural ve ilkeleri, ekosistemi oluşturan unsurlar ve bunların işlevleri, biyolojik ilişkiler ve insanlığın temel ekolojik sorunları ve çözüm yolları ile ilgili bilgi sahibi olabilme |
Dersin İçeriği | Çevre ve ekoloji ile ilgili temel kavramlar; Ekosistem ve ekosistemi oluşturan unsurlar; Besin zinciri ve besin ağı; Ekosistemlerde biyolojik ilişkiler; Ekosistemlerdeki canlı ve cansız unsurların temel işlevleri; Karasal ve sucul ekosistemler; İnsanlığın temel ekolojik sorunları: insan kaynaklı çevre sorunları; Küresel iklim değişimi ve küresel ısınma; Doğal tehlikelerden kaynaklanan çevre sorunları; Dünyada ve Türkiyede çevre korumacılık. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çevre ve ekosisteme ait tanımları açıklar, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Ekosistemi oluşturan canlı ve cansız unsurları tanımlar, | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Besin zinciri ve besin ağını anlatır, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Ekosistemlerde biyolojik ilişkileri anlatır, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Ekosistemlerde enerji ve madde döngüsünü anlatır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | İnsanlığın temel ekolojik sorunlarını açıklar (nüfus artışı; ekolojik etki; erozyon; ormanların yok olması; kentsel çevreler; davranış kirliliği; çevre kirlenmesi; bataklıklar ve atık sular). | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
7 | Dünyada ve Türkiyedeki çevre korumacılık hakkında yorumlarını anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çevre ve ekoloji ile ilgili temel kavramlar | |
2 | Ekosistem ve ekosistemi oluşturan unsurlar | |
3 | Besin zinciri ve besin ağı | |
4 | Ekosistemlerde biyolojik ilişkiler | |
5 | Ekosistemlerdeki canlı ve cansız unsurların temel işlevleri | |
6 | Karasal ve sucul ekosistemler | |
7 | İnsanlığın temel ekolojik sorunları: insan kaynaklı çevre sorunları | |
8 | İnsanlığın temel ekolojik sorunları: insan kaynaklı çevre sorunları | |
9 | Küresel iklim değişimi ve küresel ısınma | |
10 | ARA SINAV | |
11 | Doğal tehlikelerden kaynaklanan çevre sorunları | |
12 | Doğal tehlikelerden kaynaklanan çevre sorunları | |
13 | Dünyada çevre korumacılık | |
14 | Türkiyede çevre korumacılık |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Yıldız K. Ve ark. 2007. Çevre Bilimi. Gündüz eğitim ve yayıncılık [3] Kazım Yıldız (2006), Çevre Bilimi, Gündüz Eğitim Yayınları, İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kurumsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kaanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak | X | |||||
6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hakim ve alanındaki yeilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak | X | |||||
8 | Tarihi değerlere saygılı, Sağlık Hizmetleri ile ilgili konularda hasta hakları, sosyal sorumluluk,evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilgi ve bilincine sahip olmak | X | |||||
8 | Tarihi değerlere saygılı, Sağlık Hizmetleri ile ilgili konularda hasta hakları, sosyal sorumluluk,evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilgi ve bilincine sahip olmak | ||||||
9 | İş hukuku ve iş güvenliği , çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak | X | |||||
9 | İş hukuku ve iş güvenliği , çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak | X | |||||
10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisini kazanmak | X | |||||
11 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 91 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |