Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri İmalat Yöntemleri | İMM 603 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ERDAL KARADENİZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi OSMAN İYİBİLGİN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | • Öğrencilere en çok kullanılan üretim proseslerini tanıtmak |
Dersin İçeriği | Hızlı prototipleme,İşleme merkezleri,Makine-takım yapıları,İşleme ekonomisi,Abrazif işleme ve bitirme operasyonları,İleri işleme prosesleri,Kimyasal işleme,Lazerle işleme,Su jeti ile işleme,Katı hal kaynağı,Ultrasonik kaynak,Sürtünme kaynağı,Patlamalı kaynak,Difüzyon kaynağı,Mühendislik metrolojisi ve instrumentasyon,Kalite güvencesi, test ve muayene,Ürün tasarımı ve proses seçimi,İleri işleme prosesleri (kimyasal, lazer ve su jeti ile işleme) |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel üretim proseslerini öğrencilere sunar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Temel imalat proseslerini karşılaştırır ve mühendislik malzemelrrini sınıflandırma yeteneği kazandırır ve onların çeşitli üretim proseslerindeki davranışlarını inceler, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
3 | Üretim hızını, gerekli güc ve kuvvetleri hesaplar ve uygun makine ve presleri seçer, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
4 | Üretim proses planlarını değerlendirir, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
5 | Üretim toleransları, yüzey kalitesi ve fiyat arasındaki ilişkiyi analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hızlı prototipleme teknolojisi | |
2 | İşleme merkezlerin tanıtılması | |
3 | Makine-takım yapılarının tanıtılması | |
4 | İşleme ekonomisinin tartışılması | |
5 | Abrazif işleme ve bitirme operasyonları | |
6 | İleri işleme prosesleri (kimyasal, lazer ve su jeti ile işleme) | |
7 | Vize | |
8 | Katı hal kaynağı tanıtımı ve ultrasonik kaynak uygulamaları | |
9 | Sürtünme kaynak uygulamaları | |
10 | Patlamalı kaynak uygulamaları | |
11 | Difüzyon kaynağı uygulamaları | |
12 | Mühendislik metrolojisi ve instrumentasyon | |
13 | Kalite güvencesi, test ve muayene | |
14 | Ürün tasarımı ve proses seçim |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Prof.Dr.Fehim FINDIK-Ders Notları |
Ders Kaynakları | 1. S. Kalpakjian, S. R. Schmid, “Manufacturing Engineering and Technology”, 6th edition, Pearson, London 2010. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İmalat Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | İmalat Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
3 | İmalat Mühendisliğinde uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
7 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılasılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler | ||||||
8 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
11 | İmalat mühendisliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | ||||||
12 | İmalat Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve is hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |