Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gıdalarda Raf Ömrü ve Stabilite | GDM 601 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SERAP COŞANSU AKDEMİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SERAP COŞANSU AKDEMİR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Gıdaların bozulması, muhafaza yöntemleri, yeni geliştirilen bir gıdada veya mevcut bir gıdaya farklı bir proses uygulandığında raf ömrünün nasıl belirleneceği gibi konuların anlatılacağı ders Gıda Mühendisliği Enstitü Ana Bilim Dalında lisansüstü eğitim alacak öğrencilerin tez çalışmalarına katkı sağlayacaktır. |
Dersin İçeriği | Raf ömrünün tanımı ve raf ömrünü etkileyen faktörler, gıdaların bozulması ve bozulma tipleri, raf ömrü belirleme yöntemleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Raf ömrünü tanımlar ve raf ömrünü etkileyen faktörleri sıralar. | Soru-Cevap, | Sınav , |
2 | Gıdalarda olabilecek mikrobiyolojik, fiziksel ve kimyasal bozulmaları tahmin edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Amaca göre hangi duyusal analiz yöntemini seçmesi gerektiğini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Gıda depolama denemesini tasarlar | Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Raf ömrünün tanımı; raf ömrünü etkileyen faktörler | |
2 | Depolama, dağıtım, satış koşulları ve tüketici uygulamalarının raf ömrü üzerine etkisi | |
3 | Gıdalarda mikrobiyolojik bozulmalar | |
4 | Gıdalarda kimyasal bozulmalar | |
5 | Gıdalarda fiziksel bozulmalar | |
6 | Mikrobiyel stabiliteyi tahmin etmede kullanılan yöntemler | |
7 | Gıda depolama denemelerinin planlanması | |
8 | Raf ömrü belirleme yöntemleri: mikrobiyolojik analizler | |
9 | Raf ömrü belirleme yöntemleri: kimyasal analizler | |
10 | Raf ömrü belirleme yöntemleri: enstrümantal analizler | |
11 | Raf ömrü belirleme yöntemleri: duyusal analizler | |
12 | Raf ömrü çalışmalarında modelleme | |
13 | Seminer sunumu | |
14 | Seminer sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Gıdalarda Raf Ömrü ve Stabilite ders notu |
Ders Kaynakları | [1] Stability and Shelf Life of Foods David Kilcast and Persis Subramaniam, Woodhead publishing, 331 pp., 2000. [2] Food and Beverage Stability and Shelf Life David Kilcast and Persis Subramaniam, Woodhead publishing, 814 pp., 2011. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında literatür araştırması yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verilerden hareket ederek kullandığı bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikirlerle yöntemler geliştirme yeteneği; sistem, süreç veya ürün tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kapsamı hakkında ayrıntılı bilgi edinebilme | ||||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri iyi analiz etme, bunlara ulaşma ve değerlendirmede doğru yolu izleme kabiliyeti | X | |||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak paylaşabilme becerisi | ||||||
9 | Verilerin elde edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; bunları etkili bir şekilde inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |