Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Antioksidan Aktivite Analiz Yöntemleri | GDM 604 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. OMCA DEMİRKOL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Tez aşamasındaki yüksek lisans öğrencilerinin gıda mühendisliği ve gıda bilimi alanında yapılan çalışmalarda sıkça baş vurulan antioksidan aktivite ölçüm yöntemleri ile ilgili eksikliklerinin teorik bilgileri yanında laboratuarda yapılacak uygulamalarla giderilmesi. |
Dersin İçeriği | Hidrojen atomu transferi, elektron transferi ve radikal temizleme temellerine dayalı antioksidan aktivite ölçüm yöntemleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Antioksidan aktivite ölçüm yöntemlerinin prensiplerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Antioksidan aktivite ölçüm yöntem metotlarını kavrar | Anlatım, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, | Sınav , Ödev, |
3 | Antioksidan aktivite testlerinin uygulanacağı şartları kavrar | Anlatım, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve antioksidan etki | |
2 | Doğal, yapay antioksidanlar ve gıda endüstrisinde kullanımları | |
3 | Hidrojen atomu transferi temeline dayalı antioksidan aktivite ölçüm yöntemleri | |
4 | Hidrojen atomu transferi temeline dayalı antioksidan aktivite ölçüm yöntemleri | |
5 | Hidrojen atomu transferi temeline dayalı antioksidan aktivite ölçüm yöntemleri | |
6 | Elektron transferi temeline dayalı antioksidan aktivite ölçüm yöntemleri | |
7 | Elektron transferi temeline dayalı antioksidan aktivite ölçüm yöntemleri | |
8 | Elektron transferi temeline dayalı antioksidan aktivite ölçüm yöntemleri | |
9 | Ara sınav | |
10 | Radikal temizleme temeline dayalı antioksidan aktivite ölçüm yöntemleri | |
11 | Radikal temizleme temeline dayalı antioksidan aktivite ölçüm yöntemleri | |
12 | Radikal temizleme temeline dayalı antioksidan aktivite ölçüm yöntemleri | |
13 | Ödev sunumları | |
14 | Ödev sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yrd. Doç. Dr. Omca DEMİRKOL, Antioksidan Aktivite Analiz Yöntemleri Ders Notları. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında literatür araştırması yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verilerden hareket ederek kullandığı bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikirlerle yöntemler geliştirme yeteneği; sistem, süreç veya ürün tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kapsamı hakkında ayrıntılı bilgi edinebilme | X | |||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri iyi analiz etme, bunlara ulaşma ve değerlendirmede doğru yolu izleme kabiliyeti | X | |||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak paylaşabilme becerisi | X | |||||
9 | Verilerin elde edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; bunları etkili bir şekilde inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |