Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tıbbi Biyoloji ve Genetik | LAB 103 | 1 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYLA EREN ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi CEMİLE DEDE, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bir canlı organizmanın varoluş mekanizmalarını bilmek ve hücre yapılarını öğrenmek, genetik yapısını incelemek, Mendel genetiği, genel genetik, moleküler genetik ve insan genetiği hakkında bilgi sahibi olmaktır. |
Dersin İçeriği | Biyolojiye giriş; Canlı nedir? Canlılığın başlangıcı; Hücrenin fiziksel yapısı; Hücre taşıma sistemleri; Hücrenin kimyasal yapısı; Hücrenin ve hücre içi organellerin genel özellikleri; Hücre bölünmesi; Mitoz ve mayoz bölünme, Genetik materyalin yapısı; DNA yapı ve fonksiyonları, Mendel genetiği ve sitogenetik; Kromozom anomalileri; Genetik hastalıklar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Canlıların nasıl var olduklarını öğrenir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, |
2 | Hücrenin fiziksel ve kimyasal yapısını öğrenir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, |
3 | Hücrenin zarında taşıma olaylarını öğrenir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, |
4 | Hücrenin metabolizmasını öğrenir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, |
5 | Hücre bölünmesinin nasıl gerçekleştiğini öğrenir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, |
6 | Genetik materyalin yapısını öğrenir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, |
7 | Genetik hastalıklar hakkında bilgi kazanır. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, |
8 | Gen tedavileri hakkında bilgi kazanır | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Canlı nedir? Canlıların varoluş hipotezleri | |
2 | Hücrenin kimyasal ve fiziksel yapısı | |
3 | Hücre içi organeller ve yapıları | |
4 | Hücre zarı ve fonksiyonları | |
5 | Kan ve sıvı-elektrolitler | |
6 | Hücre Bölünmesi | |
7 | Ara sınav | |
8 | Genetiğin temeli ve Genetik Materyalin Yapısı | |
9 | DNA’nın Fonksiyonları | |
10 | Genetik Materyalin Yapısı, Çoğalması ve Protein Sentezi | |
11 | Genom Organizasyonu: DNA Dizileri ve Kromozom | |
12 | İnsan Kromozomları ve Kromozom Düzensizlikleri | |
13 | Populasyon Genetiği | |
14 | Rekombinat DNA Teknolojisi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Prof. Dr. Sakızlı, Meral; Tıbbi Biyoloji Ders Notları , DEU |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili teşhise yönelik verilerin eldesi ve muhafazası ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olmak | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak | X | |||||
6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | X | |||||
8 | Tarihi değerlere saygılı, Sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | X | |||||
9 | İş hukuku ve iş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. | X | |||||
10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | X | |||||
11 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak. | X | |||||
12 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |