Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Araştırma Yöntem ve Teknikleri | SRM 522 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BİLGEN AYDIN SEVİM |
Dersi Verenler | Doç.Dr. BİLGEN AYDIN SEVİM, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Belirli bir konuda araştırma yapmaya temel olacak kavram, yöntem ve teknikler hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmek için gereken literatür tarama, veri toplama, verileri değerlendirme ve rapor yazma tekniklerini içermektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Araştırma yöntem ve tekniklerine ilişkin temel kavramları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
2 | Bir araştırmayı planlar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
3 | Araştırma konusuna uygun amaç, önem, varsayım, sınırlılık ve tanım yazar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
4 | Bilimsel kurallara uygun rapor hazırlar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
5 | Araştırma raporunun yazımında dikkat edilmesi gereken kuralları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel araştırmanın özellikleri | 2 numaralı kaynaktan "Bölüm 1" başlığı altında yer alan 3 ile 22. sayfalar arasındaki konular anlatılır. |
2 | Bilimsel araştırmanın özellikleri | 2 numaralı kaynaktan "Bölüm 1" başlığı altında yer alan 3 ile 22. sayfalar arasındaki konular tartışılır. |
3 | Bilimsel tutum ve davranışlar | 2 numaralı kaynaktan "Araştırma Eğitimi" başlıklı bölüm (45-52 arası) derste tartışılmak üzere okunur |
4 | Bir araştırmanın planlanması | 1 numaralı kaynaktan "İçerik ve Biçim" başlığı altında yer alan 15 ile 46. sayfalar arası okunur. |
5 | Araştırma yöntem ve teknikleri ile ilgili temel kavramlar | 1 numaralı kaynaktan 1 ile 14. sayfalar arasındaki kavramlar anlatılır. |
6 | Problemin saptanması | 2 numaralı kaynaktan "Problem" başlığı altındaki 53 ile 65. sayfalar arasındaki bölümler okunur ve bir problem cümlesi yazılır |
7 | Araştırmanın konusu, amacı ve önemi | 2 numaralı kaynaktan 67 ile 71. sayfalar arasındaki "Amaç" ve "Önem" başlıkları okunur ve bir konu etrafında amaç cümlesi yazılır. |
8 | Varsayım ve hipotez | 2 numaralı kaynaktan 71 ile 73. sayfalar arası okunur ve varsayım ile hipotez arasındaki fark tartışılır. |
9 | Tanım ve sınırlılıklar | 2 numaralı kaynaktan 73 ile 75. sayfalar arası okunur |
10 | Araştırmanın literatür taraması ve kaynak kullanımı | 1 numaralı kaynaktan "Kaynak Gösterme" başlığı altındaki 53 ile 56. sayfalar arası okunur ve derste örnekler verilir. |
11 | Araştırmanın literatür taraması ve kaynak kullanımı | 1 numaralı kaynaktan 66 ile 74. sayfalar arasındaki "Özel Dipnot ve Kaynakça" başlıkları okunur ve derste örnekler verilir. |
12 | Bilimsel kurallara uygun rapor yazabilme | Derste tartışılmak üzere rapor örnekleri verilir. |
13 | Bilimsel kurallara uygun rapor yazabilme | Derste tartışılmak üzere rapor örnekleri verilir. |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Karasar, Niyazi. Araştırmalarda Rapor Hazırlama. İstanbul: Nobel Yayınları, 2009. |
Ders Kaynakları | 5. Westfall, Richards. Modern Bilimin Oluşumu. Çev. İsmail Hakkı Duru. Ankara: Tübitak Yayınları, 2000. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, alan bilgilerini derinleştirerek bilimsel araştırma yöntemleri ile yeni bilgilere ulaşabilir ve değerlendirebilir. | X | |||||
2 | Alanına ilişkin bir projeyi planlayıp tüm süreçlerini yönetebilir. | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak saptayabilir ve çözüm yöntemi geliştirebilir. | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve çözüm üretebilir. | X | |||||
6 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2). | ||||||
7 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabillir ve geliştirebilir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
9 | Alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |