Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Creatıve and Crıtıcal Thınkıng | HIR 102 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AHMET ESKİCUMALI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. AHMET ESKİCUMALI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | To empower the students transform theorical knowledge, which they gain in the class, on critical thinking into practice through expressing themselves with a written or a visual product. |
Dersin İçeriği | Discussing creative and critical thinking through ethics and aesthetics. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Grasps the intersections between ethic and aesthetic theories. | Lecture, Discussion, Brain Storming, | Testing, Homework, Project / Design, |
2 | Learns the ways of critical ways of thiking | Lecture, Discussion, | Testing, Homework, Project / Design, |
3 | Comprehends the tension between individual and society | Lecture, Discussion, Case Study, | Testing, Homework, Project / Design, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ways of expressing the self | |
2 | Spirit of place | |
3 | Spirit of time | |
4 | Reading and Interpretation | |
5 | Writing and Interpretation | |
6 | Watching and Interpretation | |
7 | Overinterpretation | |
8 | Designing Projects | |
9 | Modernity and Individual | |
10 | Literature and Individual | |
11 | Photography, Cinema and Individual | |
12 | Tension of the subject inbetween the mirror and the screen | |
13 | Presentations | |
14 | Presentations |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Umberto Eco, Açık Yapıt, İstanbul: Can Yayınları; Eduardo Galeano, Tepetaklak, Ankara: Çitlenbik Yayınları; Anna Carola Krause, Rönesans´tan Günümüze Resim Sanatının Tarihi, İstanbul: Literatür Yayıncılık; N. İpşiroğlu, M. İpşiroğşu, Oluşum Süreci İçinde Sanat Tarihi, Walter Ong, Sözlü ve Yalılı Kültür, İstanbul: Metis Yayıncılık, Nurçay Türkoğlu, Görü-Yorum, İstanbul: Der Yayınları; Ünsal Oskay, Popüler Kültür Açısından Çağdaş Fantazya, İstanbul, Der Yayınları, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Knows Pr and Advertising Theories | X | |||||
3 | Has social reponsibility | X | |||||
4 | Knows how to communicate effectively | X | |||||
5 | Creates Pr and Advertising projects. | X | |||||
7 | Manages media relations | X | |||||
8 | Creates persuasive messages by using images and words | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Course Duration (Including the exam week: 16x Total course hours) | 16 | 3 | 48 |
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice) | 16 | 4 | 64 |
Project / Design | 1 | 15 | 15 |
Final examination | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |