Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Özel Alan Pedagojisi ve Androgojisi | MZB 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Bu dersle öğrenciler kendi anadallarının(çalgı ve ses) pedagojik ve androgojik öğretim yöntem ve teknikleri konusunda yeterlilik kazandırmak. Çalgı ve ses eğitiminde kullanılan yöntemlerin öğretilmesinde, yaş ve algı gibi seviye aşamalarına göre öğretim yöntemlerinin sınıflandırılmasında bilgi vermek amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Anadallarının(çalgı ve ses) pedagojik ve androgojik öğretim yöntem ve teknikleri. Çalgı ve ses eğitiminde kullanılan yöntemler, yaş ve algı gibi seviye aşamalarına göre öğretim yöntemlerinin sınıflandırılması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Genel öğretim yöntemlerinin tanımını yapar. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, |
2 | Müzik öğretim yöntemlerini çalgı ve ses alanlarında irdeler. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, |
3 | Öğrencilerin yaş ve algı düzeylerine uygun kullanılacak öğretim yöntemini belirler ve karşılaştırır. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, |
4 | Pedagojik ve Androgojik yaklaşımla çalgı-ses etüdlerini seviye ilkelerine göre değerlendirir. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel öğretim yöntemleri | |
2 | Yöntem ve yaklaşım kavramları | |
3 | Müzik öğretim yöntemleri | |
4 | Dalcroze yönteminde Pedagojik ve Androgojik yaklaşımlar | |
5 | Dalcroze yönteminde Pedagojik ve Androgojik yaklaşımlar | |
6 | Suzuki yönteminde Pedagojik ve Androgojik yaklaşımlar | |
7 | Suzuki yönteminde Pedagojik ve Androgojik yaklaşımlar | |
8 | Kodaly yönteminde Pedagojik ve Androgojik yaklaşımlar | |
9 | Kodaly yönteminde Pedagojik ve Androgojik yaklaşımlar | |
10 | Orff yaklaşımında Pedagojik ve Androgojik yaklaşımlar | |
11 | Orff yaklaşımında Pedagojik ve Androgojik yaklaşımlar | |
12 | Pedagojik ve Androgojik yaklaşımla çalgı-ses etüdleri oluşturma | |
13 | Pedagojik ve Androgojik yaklaşımla çalgı-ses etüdleri oluşturma | |
14 | Pedagojik ve Androgojik yaklaşımla çalgı-ses etüdleri oluşturma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Kocabaş, Ayfer.(2007). Müzik Öğretiminin Temelleri, İzmir: Kanyılmaz Matbaası. Yeşilyaprak, Binnur.(2006). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri Gelişimsel Yaklaşım, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Erden, Münire; Akman, Yasemin.(2008) Eğitim Psikolojisi Gelişim-Öğrenme-Öğretme, Ankara: Arkadaş Yayınevi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müzik bilimine dair kuramsal bilgileri sınıflandırır. | X | |||||
2 | Müzik bilimine dair kuramsal bilgileri analiz eder. | X | |||||
3 | Müzik bilimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar yapabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme yeteneği kazanır. | X | |||||
4 | Müzik bilimine dair alt problemleri belirler ve çözümler üretir. | X | |||||
5 | Müzik bilimine dair saha çalışmalarını yürütme ve derleme yapabilme yeteneği kazanır. | X | |||||
6 | Müzik biliminde öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için alternatif çözümler geliştirir. | X | |||||
7 | Müzik bilimi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip ederek, alan dışındaki gruplara aktarabilir. | X | |||||
8 | Müzik bilimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri topluma yansıtabilir. | X | |||||
9 | Müzik bilimi alanına dair edindiği bilgileri problem çözme ve farklı disiplinlerde uygulayarak sentezleyebilir. | X | |||||
10 | Müzik bilimi alanı ile ilgili sorunların çözümünde liderlik yapabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |