Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İş ve İşsizlik Psikolojisi | KPD 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ HAYDAR ŞAR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ALİ HAYDAR ŞAR, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Samet MAKAS |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencinin, İş yaşamının psikolojik boyutlarıyla tanışmasını sağlamaktır. Özellikle insan kaynakları konusunda uzmanlaşacak olanlara, iş ve çalışan özelliklerinin birbiriyle uyumunun örgütsel etkinlik ve çalışan mutluluğu bakımından önemi ve bunun sağlanma yolları hakkında bilgi sunmaktır |
Dersin İçeriği | İş, İşsizlik, İş ve işsizlik Psikolojisi, Örgüt psikolojisi, örgütsel tutum ve davranışlar, işe güdülenme |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İş analizinin yapılması gereğini, özellikle çalışanlar açısından önemini ve ne tür işlerin nasıl analiz edilebileceğini açıklayabilecektir. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Hangi iş ve amaç için hangi analiz tekniğinim uygun olduğunu belirler. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
3 | Her yöntem ve tekniğin uygulanma koşullarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
4 | Personel Eğitimi sürecini Psikoloji´nin Öğrenme ilkeleri açısından açıklar, bu konudaki yöntem ve teknikleri bilir ve karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Performans değerleme sürecinin çalışan ve yönetim açısından önemini ve bu süreçte kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar ve karşılaştırır. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
6 | Güdülenme kavramını tanımlar; çalışma yaşamında güdülenmenin önemini açıklar | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
7 | Güdülenme Kuramlarını açıklar ve karşılaştırır. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
8 | Örgütlerde etkin güdüleme uygulamalarını açıklar. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , |
9 | Uygun iş çevresi koşullarını belirler; bunun gereğini ve sağlanma yollarını açıklar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
10 | İşsizlik ve emekliliği tanımlar; psikolojik boyutlarını tartışır. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çalışma Psikolojisinin ilgi alanı ve kapsamı | |
2 | Personel Psikolojisine Giriş | |
3 | İş Analizi | |
4 | Personel Seçimi | |
5 | Personel Eğitimi ve Geliştirme | |
6 | Performans Değerleme | |
7 | Ara sınav | |
8 | Örgüt Psikolojisine giriş;Örgütsel tutum ve davranışlar | |
9 | İşe Güdüleme | |
10 | İş çevresi koşulları | |
11 | İşin Fiziksel, Sosyal ve Zamana İlişkin Koşullarının Çalışanlara Uyarlanması | |
12 | İş dizaynı | |
13 | İşsizlik ve Emeklilik Psikolojisi | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Bilgin,L.(1994) Endüstri ve Örgüt Psikolojisi Ders Notları. Eskişehir. |
Ders Kaynakları | Tınar,M.Y.( 1996)Çalışma Psikolojisi.İzmir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 190 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |