Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sindirim Sistemi Metabolizması | FZL 614 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CAHİT BAĞCI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin mide-barsak kanalının motor işlevi; sindirim kanalında sekresyon; sindirim ve emilim; gastrointestinal sistem hormonları incelenecektir. Ayrıca karbonhidrat, yağ, protein metabolizması, ısı regülasyonu, ateş, basal metabolizma, beslenmenin regülasyonu, açlık-tokluk, obesite ile ilgili genel ve özel bilgileri edinmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu derste mide-barsak kanalının motor işlevi; sindirim kanalında sekresyon; sindirim ve emilim; gastrointestinal sistem hormonları incelenecektir. Ayrıca karbonhidrat, yağ, protein metabolizması, ısı regülasyonu, ateş, basal metabolizma, beslenmenin regülasyonu, açlık-tokluk, obesite konuları ele alınacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mide-barsak kanalının motor işlevini kavrayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
2 | Besinlerin sindirim kanalında taşınmasını kavrayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
3 | Sindirim ve emilimi kavrayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
4 | Gastrointestinal sistem hormonlarını kavrayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
5 | Karbonhidrat metabolizmasını kavrayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
6 | Yağ metabolizmasını kavrayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
7 | Protein metabolizmasını kavrayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
8 | Isı regülasyonunu kavrayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
9 | Sıcaklığın düzenlenmesi ve ateşi kavrayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
10 | Basal metabolizmayı kavrayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
11 | Beslenmenin regülasyonunu kavrayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
12 | Açlık konusunu öğrenebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
13 | Tokluk konusunu öğrenebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
14 | Obesiteyi kavrayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mide-barsak kanalının motor işlevi | |
2 | Besinlerin sindirim kanalında taşınması | |
3 | Sindirim ve Emilim | |
4 | Gastrointestinal sistem hormonları | |
5 | Karbonhidrat metabolizması | |
6 | Yağ metabolizması | |
7 | Protein metabolizması | |
8 | Isı regülasyonu | |
9 | Sıcaklığın düzenlenmesi ve ateş | |
10 | Basal metabolizma | |
11 | Beslenmenin regülasyonu | |
12 | Açlık | |
13 | Tokluk | |
14 | Obesite |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Gastrointestinal Physiology: Mosby Physiology Monograph Series. 8e. |
Ders Kaynakları | Guyton and Hall Textbook of Medical Physiology. John E. Hall (Author) Ganong´s Review of Medical Physiology, 24th Edition (LANGE Basic Science) by Kim E. Barrett, Susan M. Barman, Scott Boitano and Heddwen Brooks. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |