Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Web Programlama | EBT 522 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AHMET ZENGİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ÜMİT KOCABIÇAK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | İnternetin hızlı gelişmesi, bilgi teknolojisi alanındaki çalışmalara büyük bir ivme kazandırmıştır. Günümüzdeki uygulamaların ağırlık noktası internet üzerinde odaklanmaktadır. Ticaretin sanal ortamda gerçeklenebilmesi için, sanal ortamın kurulması,bu ortama erişim araçları, erişim arayüzleri, gibi konular web programlamanın ana araştırma konuları içine girmiştir. Çok güncel olan bu konuda ders açılmasının uygun olacağı görüşündeyiz. |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Web teknolojilerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
2 | HTML kullanır. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
3 | CSS ile şablon ve stil oluşturur. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
4 | JavaScript kullanır. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
5 | XML bilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
6 | Web uygulaması geliştirir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel bilgi. Web Programlama. Asp.Net Core MVC | |
2 | Front-end kavramı. Razor. Bootstrap. Layout | |
3 | LINQ - Entity Framework. | |
4 | Tag Helpers | |
5 | View Components ve Partial Views | |
6 | Navigasyon | |
7 | Navigasyon | |
8 | Web Api | |
9 | Asp.Net Core kullanarak gerçek bir dünya uygulaması geliştirme | |
10 | Asp.Net Core kullanarak gerçek bir dünya uygulaması geliştirme | |
11 | Asp.Net Core kullanarak gerçek bir dünya uygulaması geliştirme | |
12 | Asp.Net Core kullanarak gerçek bir dünya uygulaması geliştirme | |
13 | Asp.Net Core kullanarak gerçek bir dünya uygulaması geliştirme | |
14 | Asp.Net Core kullanarak gerçek bir dünya uygulaması geliştirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Ödev | 35 |
2. Ödev | 35 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |