Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Programlanabilir Yapılar | MEK 515 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET KARACA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı |
Öğrencilere programlanabilir mimariler hakkında bilgi vermek ve bu |
Dersin İçeriği |
1.Programlanabilir Yapıların Sınıflandırılması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Programlanabilir mimarileri sınıflandırır. | Anlatım, | Proje / Tasarım, |
2 | Programlanabilir mantık hakkında yorum yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Proje / Tasarım, |
3 | FPGA ve CPLD teknolojilerini açıklar | Anlatım, | Proje / Tasarım, |
4 | Bu teknolojilerin kullanılma amaçlarını açıklar | Anlatım, Grup Çalışması, | Proje / Tasarım, |
5 | FPGA ve CPLD elemanlarını karşılaştırır. | Anlatım, Grup Çalışması, | Proje / Tasarım, |
6 | FPGA teknolojisinin avantajlarını açıklar. | Anlatım, Grup Çalışması, | Proje / Tasarım, |
7 | Bu teknolojileri kullanarak kendi devrelerini tasarlar. | Anlatım, Grup Çalışması, | Proje / Tasarım, |
8 | Tasarladığı devreyi ya da sistemi FPGA üzerinde test eder. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, | Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Programlanabilir Yapıların Sınıflandırılması. | [1,2,3] |
2 | Programlanabilir Lojik Elemanlarının Gelişimi. | [1,2,3] |
3 | Karmaşık Programlanabilir Lojik Elemanlar (CPLDler) | [1,2] |
4 | CPLDlerin Avantajları. Bazı Örnek CPLD Ailelerinin Yapısı. | [1,2] |
5 | Alan Programlanabilir Kapı Dizilerinin (FPGA´ler) Gelişimi | [1,2] |
6 | FPGAlerin Temel Bileşenleri | [1,2] |
7 | FPGAlerin ProgramlamaTeknolojileri ve Programlama Elemanları. | [1] |
8 | SRAM tabanlı FPGA yapısı ve bazı örnek mimariler. | [1] |
9 | Vize Haftası. | [1] |
10 | Antifuse tabanlı FPGA yapısı ve bazı örnek mimariler. | [1] |
11 | EPROM tabanlı FPGA yapısı ve bazı örnek mimariler. | [1] |
12 | Tasarıma uygun FPGAnin seçimi. | [1] |
13 | Genel ve Özel Amaçlı FPGA´ler. DSP Sistemlerinde FPGA´ler. | [1,2,3] |
14 | FPGA Uygulama Örnekleri. | [1,2,3] |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
[2] Field-Programmable Gate Array Technology, Trimberger, S., Kluwer Academic Publishers, Boston, USA, 1994. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Mekatronik mühendisliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | X | |||||
3 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
4 | Mekatronik mühendisliğinin gerektirdiği makine, elektronik ve bilgisayar yazılım-donanım bilgisi ile birlikte haberleşme ve kontrol teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek | X | |||||
5 | Eldeki mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi işleyebilme ve uygulama becerisi, değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
6 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
7 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
8 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
9 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | ||||||
12 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak | X | |||||
13 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
14 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
15 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |