Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Endüstriyel Denetim Amaçlı Mikrodenetleyiciler | MEK 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BARIŞ BORU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersi tamamlayan öğrenci: Mikrodenetleyicileri kullanarak endüstriyel sistemler için denetim sistemlerini başarım ve maliyet odaklı olarak tasarlayabilir ve geliştirebilir. Projelerin geliştirilmesinde gerekli olan alet ve araçları tanır. |
Dersin İçeriği | 1. Endüstriyel alanda kullanılan algılayıcı ve elamanların tanıtımı 2. Endüstriyel uygulama projeleri 3. Çeşitli çevre birimlerin uygulamalarda kullanımı 4. Proje geliştirme ve analiz çalışmaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bir mikro denetleyiciyi programlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
2 | Mikro denetleyici kullanarak endüstriyel bir sistem tasarlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
3 | Mikro denetleyici ile kesme tabanlı bir sistem geliştirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
4 | Mikro denetleyici ile motor uygulamaları geliştirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
5 | Mikro denetleyici ile LCD tabanlı uygulama geliştirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
6 | Mikro denetleyici ile seri haberleşme uygulamaları geliştirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
7 | Mikro denetleyici ile opto elektronik uygulamalar geliştirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
8 | Mikro denetleyici ile matematiksel fonksiyonları programlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mikrodenetleyici geliştirme ve benzetim ortamları | |
2 | C derleyici seçimi ve programlama adımları | |
3 | Temel Giriş-Çıkış Uygulamaları: Anahtar takımı, LED takımı | |
4 | Optoelektronik uygulamaları : 7-parçalı göstergeler | |
5 | Zamanlayıcı ve Sayıcı Uygulamaları | |
6 | Seri haberleşme uygulamaları | |
7 | Kesme tabanlı program geliştirme | |
8 | ADC ve DAC Uygulamaları | |
9 | Motor (DC, Servo, Step) Uygulamaları | |
10 | LCD gösterge uygulamaları | |
11 | Ara sınav | |
12 | Yarıyıl projeler ile ilgili sunum ve yorumlar | |
13 | Yarıyıl projeler ile ilgili sunum ve yorumlar | |
14 | Yarıyıl projeler ile ilgili sunum ve yorumlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1.Designing Embedded Systems with PIC Microcontrollers (Second Edition, Tim Wilmshurst,ISBN: 978-1-85617-750-4, Elsevier, 2010 2. Microprocessor and Microcontroller Fundamentals, William Kleitz, 1998, Prentice Hall 3. Bülent Çobanoğlu, Mikrobilgisayar Sistemleri ve Assembly, Sakarya Üniversitesi, Uzaktan Eğitim Ders Notu, 2012 4. C ile Mikrodenetleyici Uygulamaları, A.T.Özcerit, M.Çakıroğlu,C.Bayılmış, 2005,Papatya Yayıncılık 5. İnternet Siteleri http://www.microchip.com http://www.mikroe.com |
Ders Kaynakları | Sakarya Üniversitesi Online Kütüphane Kaynakları: 6.PIC Microcontrollers (Third Edition) An Introduction to Microelectronics, 2012 ,Elsevier Ltd. Author(s): Martin P. Bates ISBN: 978-0-08-096911-4 7. Programming 16-Bit PIC Microcontrollers in C (Second Edition) Learning to Fly the PIC 24 Copyright © 2011 Elsevier Inc. Author(s): Lucio Di Jasio ISBN: 978-1-85617-870-9 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
2 | Mekatronik mühendisliği ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek | ||||||
3 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
4 | Mekatronik mühendisliğinin gerektirdiği makine, elektronik ve bilgisayar yazılım-donanım bilgisi ile birlikte haberleşme ve kontrol teknolojilerini kullanabilmek ve geliştirebilmek | X | |||||
5 | Eldeki mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi işleyebilme ve uygulama becerisi, değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
6 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
7 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
8 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
9 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | ||||||
12 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olmak | ||||||
13 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
14 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
15 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |