Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yönetim Bilişim Sistemleri | MYİ 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ORHAN TORKUL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MERVE CENGİZ TOKLU, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Raşit CESUR, Arş.Gör. Merve ŞİŞCİ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Teknolojik yeniliklerdeki hızlı gelişim ve ders programları değişim sürecinin doğasında var olan değişim nedeni ile bölümlerin yeni teknolojiler geliştikçe bunları ders programlarına zamanında yansıtmaları olanaksız hale gelmektedir. Ancak, üniversiteden mezun olan öğrencileri, bu teknolojiler hakkında bilgi sahibi olmanın ödüllendirildiği dahası öğrencilerin bu teknolojileri bilmeleri beklenmektedir. Bu ders, yönetim bilimleri-bilgisayar bilişim sistemleri programlarındaki öğrencileri bilişim teknolojisi alanındaki çeşitli konularda bilgilendirmek ve yeni teknolojik konulara kolayca adapte olmalarını sağlamak amacını taşımaktadır. Derste anlatılan teorik konular vaka çalışmaları ile desteklenecektir. |
Dersin İçeriği | Bilişim Sistemleri Uygulamaları ve etkileri, Yönetim Bilişim Sistemlerinin amacını anlamak ve Bilişim Sistemlerini Planlamak, Yapılandırmak ve Yönetmek. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İşletmeleri yeniden şekillendirmek | Anlatım, Örnek Olay, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Günlük yapılan işlere yeni anlamlar yüklemek | Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
3 | Yeniliklerin etkisini tahmin etmede yaşanan zorlukları öğrenmek | Anlatım, Örnek Olay, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Bilişim teknolojisinin performansı hakkında düşünmek | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Örnek Olay, | Ödev, Sınav , |
5 | İleri teknolojileri öğrenmek | Anlatım, Örnek Olay, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | İşletme süreçlerini yönetim bilişim sisteminin temellerinin kullanımı ile yeniden planlayarak, yapılandırarak ve yöneterek öğrenmek | Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
7 | Bilişim sistemlerinin planlanması, yapılandırılması ve yönetilmesi aşamalarında yaşanan zorlukları öğrenmek | Anlatım, Örnek Olay, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilişim Sistemlerine Giriş | |
2 | Temel Kavramlar | |
3 | Bilişim Sistemleri, Organizasyonlar ve Strateji | |
4 | Bilişim Sistemlerine İlişkin Etik Ve Sosyal Konular | |
5 | Bilişim Teknolojisi Alt Yapısı ve Gelişmekte Olan Teknolojiler | |
6 | Veri Tabanları Ve Bilişim Yönetimi | |
7 | Telekomünikasyon, İnternet ve Kablosuz Teknoloji | |
8 | E-Ticaret | |
9 | Bilgiyi Yönetme | |
10 | Karar Vermeyi Güçlendirme | |
11 | Karar Vermeyi Güçlendirme | |
12 | Bilişim Sistemlerini Kurma ve Yönetme | |
13 | Bilişim Sistemlerini Kurma ve Yönetme | |
14 | Bilişim Projelerini Yönetme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
1. Information Systems: A Management Perspective/S. ALTER |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır. | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir. | ||||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır. | X | |||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir. | X | |||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. | ||||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir. | ||||||
9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. | X | |||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir. | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır. | X | |||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
1. Ödev | 37 |
1. Ödev | 37 |
1. Ödev | 37 |
1. Ödev | 37 |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 348 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
1. Final | 60 |
4. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 400 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 139 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |