Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Görsel İletişim | ITM 105 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. GÜL ÜSTÜNEL |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. GÜL ÜSTÜNEL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Teknolojik gelişmeler ve sosyal medyanın kullanımının artması ile birlikte iletişimde görselliğin ön plana çıkışının hedef kitleleri etkilemekte mesaj içeriklerine yaptığı etkileri benimsetmektir. Görsel Kültür Dersi, öğrencilerin görsel kültür konusunda araştırma yapma, tartışma ve yazma becerilerinin geliştirmelerini amaçlar. |
Dersin İçeriği | Derste görsel iletişimin ögelerinin etkin mesaj içeriği oluşturmada nasıl kullanılması gerektiği çeşitli örneklerle çalışılacaktır. Böylece görsel kültür dersi öğrencinin sanat ve tasarım alanı da dâhil olmak üzere tüm imgelerin tarihsel, toplumsal ve ideolojik işleyiş biçimlerini analiz edebilmesine yardımcı olur. Ayrıca, küreselleşmenin görsel kültürdeki etkilerini kültür emperyalizmi, küresel markalama, yerel medya ve diaspora medyası kavramları ışığında analiz eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Görselleri mesaj oluşturmada metin içerisinde etkin kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
2 | Görsel algıyı tarif eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
3 | İmajların tutum ve kararlara etkisini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Gerçeklik ile görüntü arasındaki farkı yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Görsel iletişimde etik değerlere uygun mesaj oluşturur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Görsel tasarım ögelerini sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
7 | Göstergebilim unsurlarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Görsel İletişimin Gelişim Süreci | |
2 | Görüntü ve iktidar: İmge ile iktidar arasındaki ilişkinin sanat tarihi, kültürel çalışmalar ya da oryantalist söylem. | |
3 | İzleyici ve anlam: İzleyicinin görüntüye yönelik farklı okumaları analiz edilecektir. | |
4 | Görsel Kültür, Dijital Medya ve Küreselleşme: Teknolojik gelişmelerin, temsilin doğasında ne gibi değişikliklere yol açtığı tartışılacaktır. | |
5 | Görsel kültürün küresel akışı: Küreselleşmenin görsel kültürdeki etkileri kültür emperyalizmi, küresel markalama gibi kavramlar tartışılacaktır. | |
6 | Görsel kültür ve gündelik hayat: İmgelerin gündelik hayatımızı nasıl sarmaladığı açıklanacak ve imgeleriin kültürel hayattaki yansımaları analiz edilecektir. | |
7 | İmajların Tutum ve Kararlara Etkisi | |
8 | Karar vermede sembol ve imajın etksi | |
9 | Görüntü ve Gerçeklik | |
10 | İmajın tutum ve davranış üzerindeki etkisi: Tüketim Kültürü | |
11 | Reklam, tüketim kültürü ve haz: Tüketim toplumu, meta fetişizmi vb. kavramlar ışığında reklamlarda kullanılan görseller analiz edilecektir. | |
12 | Öğrenci Sunumları I | |
13 | Öğrenci Sunumları II | |
14 | Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Fiske, J. (2003) İletişim Çalışmalarına Giriş, (çev.) Süleyman İrvan, Bilim ve Sanat Yayıncılık, Ankara. Berger, J. (2013) Görme Biçimleri, (çev.) Yurdanur Salman, Metis Yayınları, İstanbul. Barthes, R. (2012) Göstergebilimsel Serüven, (çev.) Mehmet Rifat ve Sema Rifat, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul. Sartori, G. (2004) Görmenin İktidarı, (çev.) Gül Batuş ve Bahar Ulukan, Karakutu, İstanbul. Miller, R. M. ve Williams, G. A. (2004) The 5 Paths to Persuasion: The Art of Selling Your Message , Warner Business Book, New York. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İletişim Tasarımı ve Medya alanının gerektirdiği kuramları sıralar. | X | |||||
2 | İletişim tasarımcısı ve Medya uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurur ve topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. | X | |||||
3 | Bir iletişim tasarımcısı olarak etkili iletişim ve medya üretiminin unsurlarını sıralar. | X | |||||
4 | İletişim Tasarımı ve Medya alanında gerekli medya içeriklerini üretir ve tasarlar. | X | |||||
5 | Çok yönlü olan medya mesajlarını, yine medya araçlarını kullanarak, daha anlaşılır olmasını sağlar | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
3. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |