Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dış Ticaret Girişimciliği ve İş Geliştirme | UTC 208 | 4 | 2 + 1 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AHMET YAĞMUR ERSOY |
Dersi Verenler | Doç.Dr. AHMET YAĞMUR ERSOY, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Global ölçekte yönetsel paradigmanın yanında girişimcilik faaliyetlerini pratiklerle değerlendirmek |
Dersin İçeriği | 14 haftalık ders planında genel olarak uluslararası girişimcilik kavramı, alandaki teorik gelişmeler, girişimcilerin uluslararası stratejik alternatifleri anlatılmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Girişimciliğin doğası hakkında spesifik bilgi sahibi olmak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Uluslararası girişimciliğin avantaj ve dezavantajları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Türkiye´deki uluslararası girişimleri değerlendirme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Ülkelerin uluslararası girişim potansiyelini değerlendirme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Girişimcilik üzerine zihin açıcı bir tartışma | |
2 | Girişimciliğin ve uluslararası girişimciliğin doğası üzerine I | |
3 | Girişimciliğin ve uluslararası girişimciliğin doğası üzerine II | |
4 | Girişimciler niçin uzaklara gitmek ister ve hangi yollarla uluslararasılaşır | |
5 | Girişimcilik ve uluslararası girişimcilik modelleri | |
6 | Uluslararası girişimcilikte paradigmalar | |
7 | İş modeli nasıl geliştirilir? I | Osterwalder, A. ve Y. Pigneur (2010) İş Modeli Üretimi, Optimist. |
8 | İş modeli nasıl geliştirilir? II | Osterwalder, A. ve Y. Pigneur (2010) İş Modeli Üretimi, Optimist. |
9 | Ara sınav | |
10 | Bir işe uluslararası boyut kazandırma I | |
11 | Bir işe uluslararası boyut kazandırma II | |
12 | Öğrenci proje sunumları | |
13 | Öğrenci proje sunumları | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders notu olarak sunulan ilgili dokumanlar |
Ders Kaynakları | Dunning, J.H. ve S.M. Lundan (2008) Multinational Enterprises and the Global Economy, Edward Elgar. Lasserre, P. (2007) Global Strategic Management, Palgrave. Navaretti, G. Ve A. J. Venables (2004) Multinational Firms in the World Economy, Princeton University Press, Oxford. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası ticaretin kuramsal altyapısı ile ithalat, ihracat, kambiyo, gümrük ve lojistik gibi operasyona yönelik bilgilerini anlama ve kullanabilme becerisine sahip olma, küreselleşen sermaye, emek ve mal ticaretinde iş kültürü ve pazarlama etkileşimini özümseyebilme | X | |||||
2 | Uluslararası ticaret ile ilgili küresel ve ulusal temel düzenlemelere hakim olup, bunları pratik durumlara uygulayabilme ve yorumlayabilme | X | |||||
3 | Uluslararası ekonomik ve ticari gelişmeleri analiz edebilme, örgüt içerisinde görev aldığı konularda sorunları tanımlama, görüş bildirme ve çözüm yolları sunma becerisi kazanma | X | |||||
4 | Bilgisayar kullanımının yanında uluslararası ticari operasyonlar ve veri analizlerinde kullanılan bilgi sistemleri ve yazılımları kullanabilme becerisini kazanabilme | X | |||||
5 | Araştırma becerisine ve analitik düşünme yeteneğine sahip olma, alınacak kararların ve uygulanacak projelerin süreçlerini ve sonuçlarını öngörebilme, sebep – sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurabilme, stratejik yaklaşım geliştirebilme, düşüncelerini başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilme ve yüksek ikna gücüne sahip olma | X | |||||
6 | Görev aldığı alanlarda kurumun vizyon, amaç ve hedeflerini belirleyebilme | X | |||||
7 | Eleştirel düşünme ve alternatifler üretebilme yetkinliğinin sonucu olarak farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip olma ve inisiyatif kullanabilme | X | |||||
8 | Kendi alanında sürekli iyileştirmeye odaklı ve yenilikçi olabilme | X | |||||
9 | Liderlik özelliklerine sahip olmakla birlikte takım çalışmasına yakın olma ve diğer alanlardaki uzmanlarla mesleki paylaşıma ve etkileşime dayalı yatay ve dikey iletişim kurabilme yeteneğine sahip olma. | X | |||||
10 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | |||||
11 | En az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü Bağımsız Kullanıcı kapsamında B2 düzeyinde bilgi sahibi olma ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | X | |||||
12 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme | X | |||||
13 | Uluslararası ticaretin çeşitli alanlarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme | X | |||||
14 | Paydaşlarla ilişkileri analiz edebilme, alanındaki gelişmeleri ve yenilikleri izleyebilme, kurumunun konumunu sorgulayabilme ve öneriler sunma | X | |||||
15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |