Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Moleküler Biyolojide Kullanılan Teknikler | BIY 608 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN AKSOY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Moleküler biyoloji yöntemlerinin ayrıntılarıyla anlaşılması |
Dersin İçeriği | Laboratuvarda kullanılan genel teknikler, hibridizasyon yöntemleri, polimeraz zincir reaksiyonu, kromatografi yöntemleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Laboratuvarda kullanılan genel teknikler | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
2 | Moleküler biyolojide hesaplamalar, ölçümler, sterilizasyon teknikleri | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
3 | DNA ve RNAnın yapısı ve özellikleri | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
4 | Homojenizasyon: Fiziksel ve kimyasal yöntemler; ayırma, saflaştırma ve analiz yöntemleri; süzme; diyaliz; dondurarak kurutma (liyofilizasyon); çöktürme; enzim uygulaması; santrifüjleme | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
5 | Kromatografi; elektroforez; spektral yöntemler; radyoizotopların kullanımı; immunolojik yöntemler; nükleik asit hibridizasyonu; elektron mikroskopisi | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
6 | DNAnın izolasyonu ve analizi | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
7 | RNAnın izolasyonu ve analizi | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
8 | Polimeraz zincir reaksiyonu | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
9 | Ara Sınav | Anlatım, | Sınav , |
10 | Nükleik asit hibridizasyon yöntemleri | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
11 | Southern ve Northern hibridizasyon | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
12 | Protein İzolasyonu | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
13 | Protein konsantrasyonunun belirlenmesi | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
14 | Waurburg-Christian yöntemi, biüret yöntemi, boya bağlama yöntemi, Lowry yöntemi | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
15 | Moleküler biyolojinin kullanım alanları | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Laboratuvarda kullanılan genel teknikler | |
2 | Moleküler biyolojide hesaplamalar, ölçümler, sterilizasyon teknikleri | |
3 | DNA ve RNAnın yapısı ve özellikleri | |
4 | Homojenizasyon: Fiziksel ve kimyasal yöntemler; ayırma, saflaştırma ve analiz yöntemleri; süzme; diyaliz; dondurarak kurutma (liyofilizasyon); çöktürme; enzim uygulaması; santrifüjleme | |
5 | Kromatografi; elektroforez; spektral yöntemler; radyoizotopların kullanımı; immunolojik yöntemler; nükleik asit hibridizasyonu; elektron mikroskopisi | |
6 | DNAnın izolasyonu ve analizi | |
7 | RNAnın izolasyonu ve analizi | |
8 | Polimeraz zincir reaksiyonu | |
9 | Nükleik asit hibridizasyon yöntemleri | |
10 | Southern Hibridizasyon, Nouthern Hibridizasyon | |
11 | Protein İzolasyonu | |
12 | Protein konsantrasyonunun belirlenmesi | |
13 | Waurburg-Christian yöntemi, biüret yöntemi, boya bağlama yöntemi, Lowry yöntemi | |
14 | Moleküler biyolojinin kullanım alanları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1) Gen Klonalama ve DNA Analizi, T.A.Brown; Nobel Yayın Dağıtım 2009. |
Ders Kaynakları | 2)Lewin B (2008) Gene4s IX, Jones and Bartlett Publishers, MA, USA 3)Alberts B et.al (2002) Hücrenin moleküler biyolojisi, 4. Baskı, Garland Science, TÜBA Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak bilgilerini, bilimsel yöntemlerle ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alan bilgisi ve teknolojilerini eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygular. | X | |||||
4 | Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir. | X | |||||
5 | Disiplinler arası ekiplerle çalışabilme ve sorunların çözümlenmesinde sorumluluk alarak liderlik yapabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Alanında bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi, bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı yapabilir ve/veya yönetebilir. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili bilimsel gelişmeleri, bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanarak, izleyebilme, okuma, anlama, yazma ve yorum yapabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde liderlik yapabilir. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili etkinliklerde kendi özgün fikirlerini savunma ve etkili bir iletişim kurabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
10 | Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir. | X | |||||
11 | Avrupa Dil Portföyü’ndeki bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. | X | |||||
12 | Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | X | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Kısa Sınav | 7 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
2. Kısa Sınav | 8 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |