Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Genetikte Özel Konular | BIY 611 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN AKSOY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Genetikteki temel kavramlar detaylı olarak açıklanacak, genetiğin farklı alanlarla ilişkisi, kanser, apoptozis gibi hücresel olayların genetik ile ilişkisi, genetikte yeni gelişmeler ve etik konusu açıklanacaktır. |
Dersin İçeriği | Kromatin, kromozom, heterokromatin, kinetokor, sentromer organizasyonu, telomerler, kanser ve genetik, kanser ve çevre, kök hücre, gelişim genetiği, apoptozis. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kromatin | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
2 | Kromozomlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
3 | Heterokromatin | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
4 | Heterokromatinin etki ve fonksiyonları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
5 | Kinetokor | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
6 | Sentromer organizasyonu ve sentromerik heterokromatin | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
7 | Telomerler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
8 | Kanser ve genetik | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
9 | Ara Sınav | Soru-Cevap, | Sınav , |
10 | Kanser ve çevre | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
11 | Kök hücre çalışmaları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
12 | Gelişim genetiği | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
13 | Apoptosis = Programlanmış hücre ölümü | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
14 | Genetik ve Davranış | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
15 | Genetik araştırmalarda etik | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kromatin | |
2 | Kromozomlar | |
3 | Heterokromatin | |
4 | Heterokromatinin etki ve fonksiyonları | |
5 | Kinetokor | |
6 | Sentromer organizasyonu ve sentromerik heterokromatin | |
7 | Telomerler | |
8 | Kanser ve genetik | |
9 | Kanser ve çevre | |
10 | Kök hücre çalışmaları | |
11 | Gelişim genetiği | |
12 | Apoptosis = Programlanmış hücre ölümü | |
13 | Genetik ve Davranış | |
14 | Genetik araştırmalarda etik |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Genetik. W. S. Klug and M.R. Cummings, Ed. Cihan Öner. Palme Yayıncılık, 2002. 2. Genetik. A. N. Bozcuk. Palme Yayıncılık, 2000. 3. Human Molecular Genetics 2. T. Strachan, A.P. Read. Willey and Sons Publication,2000. 4. Chromatin: Structure and Function. A. Wolffe. Academic Press, 1992. 5. Heterochromatin: Molecular and Structural Aspects. Ed. R.S. Verma. Cambridge University Press, 1988. 6. Hücre Çekirdeği ve Kromozomlar. S. Karol, Z. Suludere. Gazi Üniversitesi Yayınları,173: 24, 1992. 7. The Telomere. D. Kipling. Oxford University Press, 1995. 8. Cancer: Genetics and the Environment. Ed. H.L. Bradlow, J. Fishman, M.P. Osborne.Annals of the New York Academy of Sciences, Vol. 833, 1997. 9. Carcinogenicity and Pesticides: Principles, Issues and Relationships. Ed. N.N. Ragsdale, R.E. Menzer. ACS Symposium Series 414, 1989. 10. Apoptosis: The Molecular Biology of Programmed Cell Death. Ed. M.D. Jacobson, N.McCarthy. Oxford University Press, 2002. 11. Biology Today. E.C. Minkoff, P.J. Baker. Garland Sciences Press, 2004 |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak bilgilerini, bilimsel yöntemlerle ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alan bilgisi ve teknolojilerini eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygular. | X | |||||
4 | Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir. | X | |||||
5 | Disiplinler arası ekiplerle çalışabilme ve sorunların çözümlenmesinde sorumluluk alarak liderlik yapabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Alanında bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi, bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı yapabilir ve/veya yönetebilir. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili bilimsel gelişmeleri, bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanarak, izleyebilme, okuma, anlama, yazma ve yorum yapabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde liderlik yapabilir. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili etkinliklerde kendi özgün fikirlerini savunma ve etkili bir iletişim kurabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
10 | Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir. | X | |||||
11 | Avrupa Dil Portföyü’ndeki bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. | ||||||
12 | Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | X | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |