Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Etik | FEL 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Ön koşul dersi bulunmamaktadır. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Önerilen seçmeli ders bulunmamaktadır. |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TUFAN ÇÖTOK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. TUFAN ÇÖTOK, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Onur Kabil |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Etik kuramların çözümlemesi. |
Dersin İçeriği | Belli başlı etik kuramlar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ahlak felsefesinin temel kavramlarını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
2 | Ahlak felsefesinin temel problemlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
3 | Ahlaki söylem ve ahlak yargısı arasındaki ilişkiyi kurar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, |
4 | Betimleyici, normatif ve meta etik kuramları çözümler. | Anlatım, | Ödev, |
5 | Özgürlük ve sorumluluk arasındaki ilişkiyi değerlendirir. | Anlatım, | Sınav , |
6 | Etik kuramlar açısından ahlaki eylemi, eylemin sonucu ve eyleyicinin niyeti açısından değerlendirir. | Anlatım, Tartışma, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Etiğin konusu: Ahlakî söylem ve ahlakî muhakeme | |
2 | Betimleyici, Normatif ve Meta Etik | |
3 | Ahlakî bilinç, özgürlük, yükümlülük ve ödev | |
4 | Etiğin temeli ve türleri (Kozmolojik, Teolojik ve Epistemolojik | |
5 | Grek Etiği: Sokrates öncesi ve Sokrateste etik | |
6 | Aristoteles ve eudaemonist etik | |
7 | Teolojik perspektifler: Ortaçağ Etiği | |
8 | Bir rasyonalist olarak Descartes, bir duygucu olarak Hume, bir determinist olarak Spinoza | |
9 | ARASINAV | |
10 | Kant Etiği: Özgürlük ve Ödev | |
11 | Varoluşçu Etik: Camus ve Sartre | |
12 | Meta etik teorileri | |
13 | Postmodernist Etik | |
14 | Uygulamalı Etik |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ahlak felsefesi metinleri |
Ders Kaynakları | [1] Hakan Poyraz, Dil ve Ahlak, Vadi Yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak verileri seçer, literatürü tarar ve analiz yapar. | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. | X | |||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini geliştirir. | X | |||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliğini kullanır. | X | |||||
5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi gösterir. | X | |||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisi kazanır ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana göre yerini belirler. | X | |||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini kullanır. | X | |||||
8 | Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); | X | |||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | X | |||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |