Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Planktonik Alg Ekolojisi | BIY 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TUĞBA ONGUN SEVİNDİK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. TUĞBA ONGUN SEVİNDİK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Planktonik alg topluluklarının yapısı, populasyon dinamikleri ve söz konusu dinamikleri etkileyen ekolojik faktörlerin tanımlanması ve çalışma yöntemlerinin öğretilmesi |
Dersin İçeriği | Planktonik alg ekolojisinde temel kavramlar; kullanılan son teknikler; planktonik alg toplulukları; yaşamsal süreçleri ve bu süreci etkileyen çevresel faktörler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Planktonik alg ekolojisine giriş (genel kavramlar ve planktonik alg ekolojisinde yeni gelişmeler) | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
2 | Planktonik alg ekolojisi ve sistematiğinde kullanılan yeni teknikler ve uygulamaları | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
3 | Planktonik alg toplulukları, ekolojisi, önemi ve ekonomik değerleri | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
4 | Cyanobacteria ve Chlorophyta divizyolarının genel özellikleri, ekolojisi ve yayılışları | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
5 | Bacillariophyta ve Euglenophyta divizyolarının genel özellikleri, ekolojisi ve yayılışları | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
6 | Myzozoa (Dinophyta) ve Charophyta divizyolarının genel özellikleri, ekolojisi ve yayılışları | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
7 | Cryptophyta ve Heterokontophyta divizyolarının genel özellikleri, ekolojisi ve yayılışları | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
8 | Planktonik alglerin kullandıkları besin tuzları | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
9 | Ara sınav | Anlatım, | Sınav , |
10 | Planktonik alglerin askıda kalma mekanizmaları | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
11 | Planktonik alglerin mevsimsel değişimleri (süksesyon) | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
12 | Planktonik alglerin yatay ve dikey göç hareketleri | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
13 | Planktonik algler üzerinde zooplanktonun rolü (av-avcılık ilişkisi) | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
14 | Antropojenik faktörlerin planktonik algler üzerine etkisi | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
15 | Arazi uygulaması | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Planktonik alg ekolojisine giriş (genel kavramlar ve planktonik alg ekolojisinde yeni gelişmeler) | |
2 | Planktonik alg ekolojisi ve sistematiğinde kullanılan yeni teknikler ve uygulamaları | |
3 | Planktonik alg toplulukları, ekolojisi, önemi ve ekonomik değerleri | |
4 | Cyanobacteria ve Chlorophyta divizyolarının genel özellikleri, ekolojisi ve yayılışları | |
5 | Bacillariophyta ve Euglenophyta divizyolarının genel özellikleri, ekolojisi ve yayılışları | |
6 | Myzozoa (Dinophyta) ve Charophyta divizyolarının genel özellikleri, ekolojisi ve yayılışları | |
7 | Cryptophyta ve Heterokontophyta divizyolarının genel özellikleri, ekolojisi ve yayılışları | |
8 | Planktonik alglerin kullandıkları besin tuzları | |
9 | Planktonik alglerin askıda kalma mekanizmaları | |
10 | Planktonik alglerin mevsimsel değişimleri (süksesyon) | |
11 | Planktonik alglerin yatay ve dikey göç hareketleri | |
12 | Planktonik algler üzerinde zooplanktonun rolü (av-avcılık ilişkisi) | |
13 | Antropojenik faktörlerin planktonik algler üzerine etkisi | |
14 | Arazi uygulaması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1)Reynolds, C.S. 2006. Ecology of phytoplankton. Cambridge University Pres., 384 pp. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık Alanı ölçeğinde metot geliştirme yöntemlerini ve bilgi elde etme yöntemlerini sağlama | ||||||
2 | Konu üzerine uygulama yapabilme | ||||||
3 | Alanıyla ilgili literatür düzeyinde temel bilgiye sahip olma | ||||||
4 | Sonuçlarını anlatabilme ve tartışabilme | ||||||
5 | Özgün konular belirleyebilme | ||||||
6 | Biyoloji alanındaki kazanımlarını disiplinler arası çalışmalarda kullanma yetkinliğine sahiptir. | ||||||
7 | Proje tabanlı çalışma yönünde tutum geliştirir. | ||||||
8 | Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | ||||||
9 | Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir. | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
11 | Biyoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini ilgili bilim dallarında uzmanlık düzeyinde geliştirir. | ||||||
12 | Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |