Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çağdaş Türk Eğitim Sistemi’Nin Sorunları | EPO 517 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖMER FARUK TUTKUN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. D.G. ERDOĞAN, Arş.Gör. S. ARSLAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çağdaş Türk Eğitim Sisteminin sorunlarını belirleyebilme ve belirlemiş olduğu sorunlara çözüm önerileri oluşturabilme. |
Dersin İçeriği | Aile içi eğitim ve sorunları, okul öncesi eğitimindeki sorunlar, ilköğretimdeki sorunlar, ortaöğretimin sorunları, mesleki ve teknik eğitimdeki sorunlar, yüksek öğretimdeki sorunlar, öğretmenlerin yetiştirilmesindeki sorunlar, yaygın eğitimin sorunları, hizmet içi eğitimin sorunları, özel öğretimin sorunları, seçme sınavları (SBS, YLS) ve ortaya çıkardığı sorunlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1. (a) Çocuğun Aile içi eğitimi hakkında bilgi verir, (b) Çocuğun aile içi eğitiminde karşılaşılan sorunları açıklar, (c) bu sorunlara ilişkin çözüm önerileri oluşturur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Çağdaş Türk Eğitim Sistemi içerisindeki yer alan eğitim kurumlarında; gelişmeler hakkında bilgi verir, sorunları açıklar ve sorunların çözümüne ilişkin öneriler sunar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Çağdaş Türk Eğitim Sisteminde yer alan Seçme sınavları (SBS ve YLS) hakkında:Bilgi verir, ortaya çıkardığı sorunları açıklar ve sorunların çözümüne ilişkin öneriler sunar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş ve Açıklamalar (konular, yöntem, değerlendirme) | |
2 | Aile İçi Eğitim ve sorunları | |
3 | Okul Öncesi Eğitimindeki Sorunlar | |
4 | İlköğretimdeki Sorunlar | |
5 | Ortaöğretimin Sorunları | |
6 | Mesleki ve Teknik Eğitimdeki Sorunlar | |
7 | Yüksek Öğretimdeki Sorunlar | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğretmenlerin Yetiştirilmesindeki Sorunlar | |
10 | Yaygın Eğitimin Sorunları | |
11 | Hizmet içi Eğitimin Sorunları | |
12 | Özel Öğretimin Sorunları | |
13 | Seçme Sınavları (SBS, YLS) ve ortaya çıkardığı Sorunlar | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Oğuz, A. ve diğ. (2010). Türk Eğitim Sistemi. Pegem Akademi, Ankara. Erginer, A. (2009). Avrupa Birliği Eğitim Sistemleri. Pegem Akademi, Ankara. Demirel, Ö. (Ed.) (2010). Gelecek İçin Eğitim. Pegem Akademi, Ankara. Okçabol, R. (2005). Türk Eğitim Sistemi. Ütopya yayıncılık, Ankara. Erdoğan, İrfan (2002) Yeni Bir Binyıla Doğru Türk Eğitim Sistemi Sorunlar ve Çözümler Sistem Yayıncılık Türk, E. (1999). Türk Eğitim Sistemi Milli Eğitim Bakanlığında Yapısal Değişmeler Türk Eğitim Sistemi. Nobel Yayıncılık, Ankara. Ayhan, H. (Ed.) (1998). Eğitim Bilimlerinde Yenilikler. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları No: 559, Eskişehir. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama | X | |||||
2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma | X | |||||
3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma | X | |||||
4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme | X | |||||
5 | Program tasarısı hazırlama | X | |||||
6 | Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma | X | |||||
7 | Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme | X | |||||
8 | Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme | X | |||||
9 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme | X | |||||
10 | Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma | X | |||||
11 | Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | X | |||||
12 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma | X | |||||
13 | Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |