Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çip Tabanlı ve Minyatür Analiz Sistemleri | KIM 609 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA ŞAHİN DÜNDAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çip Tabanlı Minyatür Sistemlerin analitik cihazların tasarım ve uygulamalarındaki yeri, analiz metotlarının öğretilmesi ve analize hazırlık yaklaşımlarının belirlenmesi |
Dersin İçeriği | Giriş, Analitik Cihazlar, Taşınabilir Analitik Cihazlar, Çevre Uygulamaları, Su kalitesi izleme, Toprak ve sediment testi, Hava kalitesi izleme, Biyokimyasal analiz, Yongada lab ve cihazlar, Akışa enjeksiyon analizi, Spektroskopik cihazlar, Elektrokimyasal cihazlar, Ayırma cihazları, Diğer çip tabanlı cihazlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Performans Görevi, |
2 | Analitik Cihazlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Performans Görevi, |
3 | Taşınabilir Analitik Cihazlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Performans Görevi, |
4 | Çevre Uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Performans Görevi, |
5 | Su kalitesi İzleme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Performans Görevi, |
6 | Toprak ve Sediment Testi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Performans Görevi, |
7 | Hava Kalitesi İzleme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Performans Görevi, |
8 | Biyokimyasal Analiz | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
9 | Yongada Lab ve Cihazlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Performans Görevi, |
10 | Akışa Enjeksiyon Analizi (FIA) | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, |
11 | Spektroskopik Cihazlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Performans Görevi, |
12 | Elektrokimyasal Cihazlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Performans Görevi, |
13 | Ayırma Cihazları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Performans Görevi, |
14 | Diğer çip tabanlı cihazlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, |
15 | Dönemin değerlendirmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Sayfa 10 |
2 | Analitik Cihazlar | Sayfa 15 |
3 | Taşınabilir Analitik Cihazlar | Sayfa 22 |
4 | Çevre Uygulamaları | Sayfa 42 |
5 | Su kalitesi İzleme | Sayfa 48 |
6 | Toprak ve Sediment Testi | Sayfa 55 |
7 | Hava Kalitesi İzleme | Sayfa 59 |
8 | Ara sınav | Sayfa 59 |
9 | Biyokimyasal Analiz, Yongada Lab ve Cihazlar | Sayfa 201 |
10 | Akışa Enjeksiyon Analizi (FIA) | Sayfa 225 |
11 | Spektroskopik Cihazlar | Sayfa 234 |
12 | Elektrokimyasal Cihazlar | Sayfa 251 |
13 | Ayırma Cihazları | Sayfa 267 |
14 | Diğer çip tabanlı cihazlar | Sayfa 280 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Analytical Instrumentation: A Guide to Laboratory, Portable and Miniaturized Instruments, Gillian McMahon, Wiley, 2007. |
Ders Kaynakları | 1) Lab on a Chip Technology Volume 1: Fabrication and Microfluids, Keith E. Herold and Avraham Rassoly (Eds), Caister Academic Press, 2009, Norfolk, UK. 2) Green Analytical Chemistry, Mihkel Koel and Mihkel Kaljurand, RSC, 2009, Chambridge, UK. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | X | |||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | X | |||||
10 | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası ileri derecedeki çalışmalarda uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
1. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |