Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Nmr Spektroskopisi | KIM 583 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA ZENGİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MUSTAFA ZENGİN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Nükleer Manyetik Rezonans (NMR) spektroskopisinin çalışma prensibinin, uygulama alanlarının ve NMR spektrumlarının yorumlanmasının öğretilmesi. |
Dersin İçeriği | NMR Spektroskopisinin Gelişmesi, Rezonans Olayı, Kimyasal Kayma, Spin-Spin Etkileşmesi, Bir Protonun Farklı Protonlarla Etkileşmesi, Spin Sistemleri, Kaydırıcı Reaktifler ve Çift Rezonans Olayı, Dinamik NMR spektroskopisi, 13C NMR Spektroskopisi, Absorpsiyon ve Rezonans, Puls NMR Spektroskopisi, Organik Bileşiklerin 13C NMR Kimyasal Kayma Değerleri, İki Boyutlu (2D)-NMR Spektroskopisi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | NMR spektroskopisinin prensibinin öğrenilmesi | Anlatım, | Performans Görevi, |
2 | Rezonans olayını öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Kimyasal kaymayı öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | 1H NMR, 13C NMR ve 2D-NMR spektrumlarının yorumlanabilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | NMR Spektroskopisinin Gelişmesi ve Kullanım Alanı | Sayfa: 1-5 |
2 | Rezonans Olayı | Sayfa: 7-21 |
3 | Kimyasal Kayma | Sayfa: 25-81 |
4 | Spin-Spin Etkileşmesi | Sayfa: 93-140 |
5 | Bir Protonun Farklı Protonlarla Etkileşmesi | Sayfa: 141-154 |
6 | Spin Sistemleri | Sayfa: 165-194 |
7 | Kaydırıcı Reaktifler ve Çift Rezonans Olayı | Sayfa: 207-213 |
8 | Dinamik NMR spektroskopisi | Sayfa: 221-226 |
9 | 13C NMR Spektroskopisi | |
10 | Absorpsiyon ve Rezonans | Sayfa: 241-245 |
11 | Puls NMR Spektroskopisi | Sayfa: 249-259 |
12 | Organik Bileşiklerin 13C NMR Kimyasal Kayma Değerleri | Sayfa: 263-296 |
13 | İki Boyutlu (2D)-NMR Spektroskopisi | Sayfa: 311-341 |
14 | Örnek NMR Spektrumlarının Çözümü | Sayfa: 401-431 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Balcı, M., Nükleer Manyetik Rezonans Spektroskopisi, ODTÜ Yayıncılık, 2011 |
Ders Kaynakları | Webb, G.A., Nuclear Magnetic Resonance, Royal Society of Chemistry, 2009 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) | X | |||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve yeni problem çözme yöntemleri geliştirir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | X | |||||
10 | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası ileri derecedeki çalışmalarda uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 70 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |