Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Metal İçeren Polimerler | KIM 534 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MURAT TUNA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Anorganik kimya alanında son yıllarda giderek artan bir ilgi çekici konu olan ve birçok uygulama alanına sahip metal-içeren polimerler konusunda Anorganik Kimya bilim dalında yüksek lisans ve doktora yapan lisans üstü öğrencilerinin bilgi sahibi olması güncel bilgi birikime sahip olmaları. |
Dersin İçeriği | Polimer nedir? Metal-içeren polimerlerin yapıları ve karakterizasyonlarında kullanılan yöntemler. Metal İçeren Polimerlerin Sentezi. Ana zincir yapılarına göre metal-içeren polimerler. Ana zincir yapılarına göre metal-içeren polimerler. Ana Zincirlerinde Metal-Metal Bağı bulunan polimerler. Ana Zincirlerinde Metal-Metal Bağı bulunan polimerler. Ara sınav Koordinasyon polimerleri Metal-içeren polimerlerin yapılarının belirlenmesinde kullanılan spektroskopik teknikler Metal-içeren polimerlerin termal davranışlarının belirlenmesinde kullanılan analizler; etal-içeren polimerlerde çözünürlük ve elektriksel iletkenlik. Metal-içeren polimerlerin katalitik özellikleri ve uygulamaları. Luminesans özelliğe sahip polimerler. Metal-içeren polimerlerin diğer uygulama alanları. Metal-içeren polimerler alanında son yapılan çalışmalar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Metal-içeren polimerlerinin bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
2 | Metal içeren polimerlerin karakterizasyonlarında kullanılan yöntemleri bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Metal içren polimerlerin termal özelliklerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Metal içren polimerlerin sentez yöntemlerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | Metal-içren polimerlerin kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Polimer nedir? | |
2 | Metal-içeren polimerlerin yapıları ve sınıflandırılması | |
3 | Metal İçeren Polimerlerin Sentezi | |
4 | Ana zincir yapılarına göre metal-içeren polimerler | |
5 | Ana zincir yapılarına göre metal-içeren polimerler | |
6 | Ana zincir yapılarına göre metal-içeren polimerler | |
7 | ARA SINAV | |
8 | Koordinasyon polimerleri | |
9 | Metal-içeren polimerlerin yapılarının belirlenmesinde kullanılan spektroskopik teknikler | |
10 | Metal-içeren polimerlerin termal davranışlarının belirlenmesinde kullanılan analizler; Metal-içeren polimerlerde çözünürlük ve elektriksel iletkenlik | |
11 | Metal-içeren polimerlerin katalitik özellikleri ve uygulamaları | |
12 | Luminesans özelliğe sahip polimerler | |
13 | Metal-içeren polimerlerin diğer uygulama alanları | |
14 | Metal-içeren polimerler alanında son yapılan çalışmalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Synthetic Metal-Containing Polymers, Ian MANNER, Wiley, 2004. |
Ders Kaynakları | 2.Inorganic Polymers, J.E.MARK, H.R. ALLCOCK, R. WEST, Oxford University Press, 2005. 3.Inorganic and Organometallic Polymers R.D.ARCHER, Wiley, 2001. 4. Thermal Analysis of Polymeric Materials B.WUNDERLICH, Springer, 2005. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) | X | |||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve yeni problem çözme yöntemleri geliştirir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | X | |||||
10 | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası ileri derecedeki çalışmalarda uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |