Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ftalosiyaninler ve Uygulamaları | KIM 528 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HÜSEYİN KARACA |
Dersi Verenler | Doç.Dr. HÜSEYİN KARACA, |
Dersin Yardımcıları | Kimya Bölümü Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ftalosiyaninler boya ve pigment dışında ileri malzemeler olarak önem taşımaktadırlar. Bu alanda lisansüstü çalışma yapacak öğrencilere ftalosiyaninler ve türevleri hakkında temel bilgiler vermek. |
Dersin İçeriği | Metalli ve metalsiz ftalosiyaninlerin (Pc) sentez ve özellikleri, temizleme ve analizleri. Pc lerin kristal formları, Pc çözeltileri, reaksiyonları, oksidasyon-redüksiyon reaksiyonları. Pc lerin dimerizasyonu ve termal stabilitesi, Pc polimerleri, makrosiklik içeren Pc ler: (On) ve (O) ve (S) köprüleriyle (On) makrosiklik içerenler. (OnNn), (Nn), (Sn), (Nn veon), (Nn vesn) makrosiklik içeren Pc ler. Makrosiklik içeren polimer Pc ler. Makrosiklik içeren ve simetrik olmayan Pc ler. Pc lerin kullanımları: Fotokondüktor olarak fotokip cihazlarında, kimyasal sensör, elektronik display cihazlarında, fotodinamik tümör tedavisinde ve tıpta diğer uygulamaları, optik bilgisayarların okuma ve yazma disklerinde ve diğer ilgili enformasyon depolamalarında, lazer boyası olarak, sıvı kristal olarak kullanımları, fotovoltaik hücre elemanı olarak, sülfür kontrolünde kataliz olarak, doymuş hidrokarbonların düşük sıcaklıkta oksidasyonunda , benzinin oktanını yükseltici olarak. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ftalosiyanin ve türevleri hakkındaki temel bilgileri öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
2 | Ftalosiyanin sentez yöntemlerini öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Ftalosiyaninlerin uygulama alanları | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Metalli ve metalsiz ftalosiyaninlerin (Pc) sentez ve özellikleri | |
2 | Pc lerin kristal formları | |
3 | Pc çözeltileri, reaksiyonları, oksidasyon-redüksiyon reaksiyonları | |
4 | Pc lerin dimerizasyonu ve termal stabilitesi | |
5 | Pc polimerleri, makrosiklik içeren Pc ler | |
6 | Makrosiklik içeren polimer Pc ler | |
7 | Makrosiklik içeren ve simetrik olmayan Pc ler | |
8 | Fotokondüktor olarak fotokip cihazlarında kullanımları | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Elektronik display cihazlarında | |
11 | Fotodinamik tümör tedavisinde ve tıpta diğer uygulamaları, | |
12 | Optik bilgisayarların okuma ve yazma disklerinde | |
13 | Lazer boyası olarak, sıvı kristal olarak | |
14 | Sülfür kontrolünde kataliz olarak |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | C.C.Leznoff and A.B.P.Lever; Phthalocyanines Properties and Applications, Vol:(1-4), VCH Publishers, Inc. 1989-96. |
Ders Kaynakları | 1.Neil B McKeown; Phthalocyanines Materials, Cambridge, University press. 1998. 2.Arthur L. Thomas; Phthalocyanines Research and Applications, CRC Press. 1990. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
1 | Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | ||||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | ||||||
3 | Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | X | |||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. | X | |||||
7 | En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) | ||||||
7 | En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve yeni problem çözme yöntemleri geliştirir. | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve yeni problem çözme yöntemleri geliştirir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | ||||||
10 | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası ileri derecedeki çalışmalarda uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |