Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Optoelektronik | FIZ 526 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi YUSUF KARAKUŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. İBRAHİM OKUR, Dr.Öğr.Üyesi YUSUF KARAKUŞ, |
Dersin Yardımcıları | Fizik Bölümü Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İletişim teknolojisinin bugün lazer ve opto-elektronik aygıtlara dayanmaktadır. Opto-elektronik aygıtların çalışma temellerini anlamak bilginin bu teknoloji ile nasıl üretilip, nasıl iletildiğini anlamak |
Dersin İçeriği | Bilginin opto elektronik devre elemanları ile üretilip, kayd edilip, modüle edilerek kısa ve uzun mesafelerde kayıpsız iletimini anlamak. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | LASER ışığı ile güneş ışığının fiziksel özelliklerini karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, Sınav , |
2 | Işık ile etkileşen maddede meydana gelen polarizasyonu açıklar. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav , Ödev, |
3 | LED ve LASER olarak kullanılan yarıiletkenlerin fiziksel özelliklerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, Sınav , |
4 | Polarizör kullanarak ışığı kutuplar. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
5 | Farklı modülatörlerde gerçekleşen ışığın modülasyonunu açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Farklı gösterim cihazlarının çalışma prensiplerini açıklar. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Işık | [1] Sayfa 1-3 |
2 | Işığın Dalga Yapısı | [1] Sayfa 3-33 |
3 | Işığın Dalga Yapısı | [1] Sayfa 3-33 |
4 | Katıhal Fiziğinin Temelleri | [1] Sayfa 34-84 |
5 | Katıhal Fiziğinin Temelleri | [1] Sayfa 34-84 |
6 | Katıhal Fiziğinin Temelleri | [1] Sayfa 34-84 |
7 | Işığın Modülasyonu | [1] Sayfa 89-126 |
8 | Işığın Modülasyonu | [1] Sayfa 89-126 |
9 | ARASINAV | |
10 | Görüntü bilgisi oluşturan Aygıtlar | [1] Sayfa 130-170 |
11 | Görüntü bilgisi oluşturan Aygıtlar | [1] Sayfa 130-170 |
12 | Laser yapısı ve Uygulamaları | [1] Sayfa 174-280 |
13 | Işık Dedektörleri | [1] Sayfa 282-336 |
14 | Fiber Optik | [1] Sayfa 339-450 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Okur, İbrahim, “Optoelektronik”, Değişim Yayınları, 2000, Adapazarı |
Ders Kaynakları | [2] Optoelektronics: An Introduction, J. Wilson, J.F.B. Hawkes,1983 Prentice-Hall International Inc. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans ve yüksek lisans eğitiminde edinilen bilgileri lisansüstü alanlarda kullanabilme. | X | |||||
2 | Bilim ve teknolojinin gelişiminde önemli bir yeri olan fizik temel biliminin önemini kavrayarak yenilikleri takip edip kendini geliştirebilme. | X | |||||
3 | Kaynak tarama, sunum yapabilme, bir deney düzeneği hazırlayabilme, uygulayabilme ve çalışma alanı ile ilgili sonuçları yorumlayabilme. | X | |||||
4 | Disiplin içi ve disiplinler arası grup çalışmaları yapabilme. | ||||||
5 | Bireysel çalışma becerisini kullanarak seminer, kongre, sempozyum, çalıştay v.b. gibi çeşitli iletişim ortamlarında çalışmalarını ve fikirlerini paylaşabilme. | ||||||
6 | Bilimsel ve mesleki etik anlayışına sahip olma ve bu anlayışı her türlü ortamda savunabilme. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |