Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Halk Müziği Repertuarı | THO 409 | 7 | 3 + 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. BİRSEL HASÇELİK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. KAZIM GÜRKAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk Halk Oyunları Bölümü öğrencilerine; yaptıkları yöresel danslara destek olmak amacıyla, yöre türkülerinden örnekler öğreterek müzik dağarcıklarını geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Yöre türkülerinden örnekler çalışmak |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk Halk Müziği’nde belli başlı yörelerin karakteristik özelliklerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Türk Halk Müziği’nde yöresel uslûp ve tavır özelliklerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Yöresel özellik gösteren türkülerin, seyir, makam, usûl ve konu bakımından analizini yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Kaynak kişilerin müzikal yönleri hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | Yörelerine göre türküleri ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Çalışılmış yöre özelliklerini diğerlerinden ayırt edebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk Halk Müziği notasyon özelliklerine genel bakış. | |
2 | Gaziantep yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | |
3 | Hakkari yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | |
4 | Trakya yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | |
5 | Trakya yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | |
6 | Karadeniz yöresi Trakya yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | |
7 | Karadeniz yöresi Trakya yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | |
8 | VİZE | |
9 | Ege yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | |
10 | Ege yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | |
11 | Teke yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | |
12 | Teke yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | |
13 | Bar (Erzurum) yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri. | |
14 | Bar (Erzurum) yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | TRT Türk Halk Müziği Repertuvarı |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | X | |||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | ||||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | X | |||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 74 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |