Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gk Seçmeli I (Drama) | BEB 231 | 3 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. DENİZ KÖKTAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Drama ile duyguları taklit ederek insan duygularını incelemek ve gözlemlediklerini tekrar yansıtabilmek |
Dersin İçeriği | Eğitsel drama teriminin tanımı ve anlamı, benzer terimlerden (Psiko drama, Yaratıcı drama, Drama-Oyun, Drama) farkı, çocuklarla drama uygulamalarının tarihçesi, eğitsel dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları, eğitici dramanın gençlere ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılması, eğitsel drama ortamı ve öğretmen nitelikleri, eğitsel drama da özel teknikler, eğitsel dramanın değerlendirilmesi, uygulandığı alanın eğitim amaçlarına uygun eğitici drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Güven geliştirme çalışmalarının yapılması | Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
2 | Doğaçlama ve rol yapma yeteneklerinin geliştirmek | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
3 | Performans geliştirici çalışmaların yapılması | Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
4 | Dramanın tarihçesini bilir | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav , Sözlü Sınav, |
5 | Drama uygulama yöntemlerini bilir | Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sözlü Sınav, Ödev, Sınav , Performans Görevi, |
6 | Vücud dilini kullanma tekniklerini bilir ve uygular | Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, Sözlü Sınav, Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dramanın tanımı ve özellikleri | |
2 | Dramanın uygulanış yöntemleri | |
3 | Dramada değerlendirme yöntemleri | |
4 | Eğitimde dramanın tarihi | |
5 | Dramada yapı ve teknikler | |
6 | Psiko drama ve uygulama yöntemleri | |
7 | Yaratıcı drama ve uygulama yöntemleri | |
8 | ARASINAV | |
9 | Modern drama ve uygulama yöntemleri | |
10 | Vücut dilinin kullanılması ve uygulanması | |
11 | Performans yürüyüş örnekleri | |
12 | Güven geliştirici oyun örnekleri | |
13 | Performans geliştirici oyun örnekleri | |
14 | Doğaçlama ve rol yapma becerilerini geliştirici oyun örnekleri, Pandomim oyun örnekleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğr. Gör. Deniz KÖKTAN ders notları |
Ders Kaynakları | Sema ALEVCAN “Drama Uygulamaları” Nobel yayınları “İlköğretimde Drama” |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | X | |||||
3 | Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. | X | |||||
4 | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır | ||||||
5 | Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar | ||||||
6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. | X | |||||
7 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
8 | Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. | ||||||
9 | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. | X | |||||
10 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. | X | |||||
11 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. | X | |||||
13 | Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar. | ||||||
14 | Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. | ||||||
15 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 16 | 32 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |