Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Antropoloji | SHB 104 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FİKRET EFE |
Dersi Verenler | Doç.Dr. FİKRET EFE, |
Dersin Yardımcıları | Yrd. Doç.Dr. Neşide Yıldırım |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin, antropolojinin kapsam ve içeriğini ve insanı inceleyen diğer insan bilimlerinden nasıl farklılaşabileceğini anlamalarına yardımcı olmaktır. Bu süreç içinde öğrenciler, antropolojinin karşılaştırmalı ve bütüncü yaklaşımını tanıyacaklar ve dünyaya bakış biçimi geliştiren bir disiplin olduğunu öğreneceklerdir. |
Dersin İçeriği | Sosyal antropolojinin temel kavram ve ilkeleri, kapsam ve amacı, diğer bilimlerle olan ilişkisi, Kültürün tanımı, kültürel özellikler, sosyal ve kültürel değişme kuramları, sosyal ve kültürel değişme kuramları. Uygulamalı antropoloji ve sosyal hizmet ilişkisi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal antropolojiyi tanımlar | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
2 | Toplumun kendine has özelliği olan kültür olgusunu farklı boyutlarıyla açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
3 | Kültürel değişmeleri ve yaşanılan dönemleri sıralar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
4 | Evrim Modellerini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
5 | Sosyal antropoloji ile ontoloji ilişkisini kurar | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
6 | Kültürün ortaya çıkışını analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
7 | Kültür ile değişme arasında ilişki kurar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
8 | Antropoloji ile sosyal Hizmet İlişkisini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
9 | Enerji, doğal çevre ve insan ilişkisi arasında analizler yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal Antropolojinin Tanımı ve Konusu | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
2 | Sosyal Antropolojinin Tarihi Gelişimi | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
3 | Sosyal Antropolojinin Diğer Bilim Dalları İle Olan İlişkisi | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
4 | Evrim Modelleri | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
5 | Kültürün Tanımı, Özellikleri ve İlkeleri | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
6 | Bir Sistem Olarak Kültür Kavramı | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
7 | Kültür Ve Değişme | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
8 | Kültürel Muhteva: İlişkiler ve Süreçler | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
9 | ARASINAV | |
10 | Alan Çalışması: Yöntem ve Teknikler | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
11 | Kültürel Evrim ve Devrimler | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
12 | Enerji, Doğal Çevre ve Nüfus | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
13 | Akrabalık ve akrabalıkla ilgili kavramlar | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
14 | Sosyal Antropoloji ve Sosyal Hizmet İlişkisi | Belirtilen kaynakların ilgili bölümleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Güvenç, Bozkurt (1991). İnsan ve Kültür, Remzi Yayınevi: İstanbul. |
Ders Kaynakları | 1. Kottak, Phillip Conrad (2001). Antropoloji: İnsan Çeşitliliğine Bir Bakış, Ütopya Yayınevi 2. Özbek, Metin (2000). Dünden Bugüne İnsan, İmge: Ankara. 3. Havialnd, William A. (2002). Kültürel Antropoloji, Kaknüs Yay., İst. 4. Pritchard, E Evans,Sosyal Antropoloji, Birey yay., |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | X | |||||
3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | X | |||||
4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | X | |||||
5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | X | |||||
6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | ||||||
8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | X | |||||
9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | X | |||||
12 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 85 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |