Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mitoloji ve İkonografi | SAN 199 | 1 | 3 + 1 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. GÖRKEM IŞIK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. GÜLSEN TEZCAN KAYA, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. RUMEYSA IŞIK YAYLA |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Batı sanatındaki eserlerin yorumlanabilmesi için gerekli olan Yunan ve ve Roma mitolojisindeki konular ile Eski ve Yeni Ahit konularının örneklerle birlikte aktarılması. |
Dersin İçeriği | Mitoloji ve İkonografinin tanımı, Yunan ve Roma mitolojisindeki konular ve kahramanlar, Panofsky yöntemine göre Hristiyan İkonografisi, sanat eserlerinde bu konuların ele alınışı |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mitolojinin ve İkonografinin tanımını yapar ve yöntemini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
2 | Mitoloji ve İkonografi ile ilgili bilimsel yayınları tanır | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Yunan ve Roma Mitolojisi ile Eski ve Yeni Ahitteki konuları Batı resmiyle ilişkilendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Benzetim, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Eserleri ikonografik olarak yorumlamayı öğrenir | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Eserleri bilimsel yöntemle sınıflandırır | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
6 | Yunan ve Roma Mitolojisindeki kahramanlar ile Eski ve Yeni Ahitteki peygamberleri tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mitoloji ve İkonografiye giriş ve kaynaklar | |
2 | Mitoloji ve İkonografinin sanat tarihinde yöntem olarak kullanılması | |
3 | Yunan ve Roma mitolojisinde evrenin yaradılışı | |
4 | I. ve II. Tanrılar Kuşağı | |
5 | Olimposlu Tanrı ve Tanrıçalar | |
6 | Gök, su, toprak, kader Tanrıları | |
7 | Orman, Rüzgar, Sağlık Tanrıları | |
8 | Troya Savaşı ve Bölgesel Kahramanlar | |
9 | Ara sınav | |
10 | Eski Ahit'e göre Dünya'nın ve insanın yaratılışı | |
11 | Eski Ahit Peygamberleri | |
12 | Yeni Ahit'e göre Meryem'in Hayatı | |
13 | Yeni Ahit'e göre İsa'nın Hayatı | |
14 | Vaftizci Yahya ve Havariler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Dersin hocası tarafından verilecektir. |
Ders Kaynakları |
Cömert, B., (1999),Mitoloji ve İkonografi, Ankara
Eski ve Yeni Ahit Uşun Tükel, Serap Yüzgüzeller Arsal (2014), Sözden İmgeye Batı Sanatında İkonografi, İstanbul E. Panofsky (2014), İkonoloji Araştırmaları, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat özelliği olan maddi kültür eşyasını coğrafi bölgeye, ülkeye, topluluklara ve zamana göre inceleyip,bilim dalına özgü yöntemlerle değerlendirir. | X | |||||
2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri Mimarlık, Arkeoloji, Güzel Sanatlar bilgileri ile birlikte kullanarak Sanat Tarihi konu ve problemlerini tanımlama, yorumlama, değerlendirme, araştırma ve kanıtlara dayalı çözme yeteneğine sahiptir. | X | |||||
3 | Sanat tarihi alan çalışmalarında plan ve uygulama yapabilir | X | |||||
4 | Sanat tarihi alanında kaynak ve sorunları tanır, formule eder ve çözer | X | |||||
5 | Tarihi çevre değerlerini araştırır, korur, öğretir ve gelişimini destekler. | X | |||||
6 | Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri Sanat Tarihi alanına aktarabilme becerisine sahip olur. | X | |||||
8 | Mesleğinin gereği olarak sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür seviyesine ulaşmıştır ve sosyal ilişkileri güçlüdür; bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir, toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje üretir ve uygular. | X | |||||
9 | Teknik resim, restorasyon, röleve, kazı teknikleri, fotoğraf çekimi ve bilgisayar kullanımıyla ilgili teknik becerilere sahip olur. | X | |||||
10 | Sanat Tarihi ile ilgili ulusal ve uluslar arası mevzuata hakimdir ve bu mevzuata uygun davranarak strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları değerlendirir. | X | |||||
11 | Bölgesinin kültürel ve tarihi değerlerini tanır, tanımlar; bunlarla ilgili plan ve proje hazırlar, uygular, yönetir, izler, kişi ve kurumları bilgilendirir. Sonuçları yazılı ve sözlü olarak aktarır, toplumun bilinçlenmesine katkıda bulunur. | X | |||||
12 | Her türlü alan çalışmasına uyabilme, çalışabilme ve gerekli teknik donanımı kullanabilme yeteneğine, mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
2. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |