Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mukayeseli Siyasi Tarih | TAR 468 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ARİF BİLGİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere siyasi tarih metinlerini mukayese etmenin öğretilmesi |
Dersin İçeriği | Yakınçağ Avrupa ve Osmanlı tarihlerindeki önemli olayların karşılaştırmalar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tarih araştırmalarında ve öğretiminde karşılaştırma yapma yeteneği kazandırma | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
2 | Farklı Coğrafyalarda bulunan devletlerin çağdaş dönemlerini karşılaştırma yaparak öğrenme | Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
3 | Özellikle Osmanlı Tarihi araştırma ve öğretiminde incelenen dönemi muhatap olunan devletler açısından da değerlendirme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
4 | Yakın geçmişimizle uzak geçmişimizin zamanımızdan ne şekilde farklılıklar gösterdiği, bu farklılıkların nasıl anlaşılabileceği, bunun için eleştirel bakışın gerekliliğinin kavranması. | Tartışma, Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğrencilere Tarih araştırma ve öğretiminde karşılaştırma yapmanın önemi öğretilecek | |
2 | Osmanlı Klasik döneminde Avrupa’nın siyasi durumu ve Osmanlı Avrupa ilişkileri değerlendirilecek | |
3 | Avrupa’da meydana gelen uyanışlar karşısında Osmanlı Devleti’nin içinde bulunduğu durum ve tepkileri. | |
4 | Fransız İhtilali ve getirdikleri karşısında Avrupa Osmanlı Devleti’nin tepkileri | |
5 | Osmanlı’da Avrupa’ya yönelme ve ilk tepkiler | |
6 | II. Mahmut döneminde Osmanlı Devleti’nin siyasal durumu Avrupa’da siyasal hareketler | |
7 | 1848 Devrimi ve Osmanlı Devleti üzerindeki etkileri | |
8 | Osmanlı’da azınlıklar meselesi ve Avrupa | |
9 | ARASINAV | |
10 | Kırım Savaşının Osmanlı Devleti, Rusya ve Avrupa Devletleri açısından değerlendirilmesi | |
11 | Osmanlı Babıali’si karşısında Avrupa siyasi kurumları ve devlet adamlarının değerlendirilmesi | |
12 | Sultan Abdülaziz’in Avrupa seyahati ve Osmanlı siyasal ve fikirsel hayatına etkileri | |
13 | Osmanlı Meşrutiyet hareketi döneminde Avrupa’da meydana gelen siyasal ve fikirsel hareketler | |
14 | Sonuç ve değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Kissinger, Henry, Diplomasi, Türkiye İşbankası Yayınları 2- İskit, Temel, Diplomasi Tarihi, Teorisi, Kurumları ve Uygulaması, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. 3- Kınlı, Onur, Osmanlı’da Modernleşme ve Diplomasi, İmge Yayınları. 4- Fahir Armaoğlu, Siyasi Tarih 5- Rıfat Uçarol, Siyasi tarih 6- Hüseyin Cahit Yalçın, Mukayeseli Siyasi Tarih |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir. | X | |||||
2 | Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | X | |||||
3 | Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | X | |||||
4 | Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütebilir. | X | |||||
5 | Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | X | |||||
6 | Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. | X | |||||
7 | Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. | X | |||||
8 | Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
9 | Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
10 | Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | X | |||||
11 | Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |