Program Çıktıları

    Sıra Program Çıktıları
    1 Değer eğitiminin temel kavramlarını, amaçlarını ve kapsamını tanır.
    2 Değerler eğitimi konularında bilgiye ulaşma ve bilgiyi kullanma yollarını tanır.
    3 Değerler eğitimi alanına dair kavramları ve problemleri özümseyerek disiplinler arası etkinlikler tasarlar.
    4 Küreselleşmenin oluşturduğu yeni değerleri, değişen değerleri ve çok kültürlülüğün değerlerini tanır.
    5 Küreselleşme ile birlikte kaybolan değerleri tanır ve bunları geri kazanmak için çözüm yollarını üreterek uygular.
    6 Değerler eğitimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek, bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir.
    7 Toplumsal ve kültürel değerlerini tanır, bu değerlere saygılı olur ve toplum ve değerler ile ilgili akademik çalışma yapar.
    8 Felsefe, din ve eğitim alanında değer eğitimi uygulamaları tasarlar.
    9 Gençlerin yaşadığı değer bunalımlarını bilerek, bunlara çözüm yolları üretir.
    10 Lisansüstü düzeyde; eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcılık ve karar verme becerilerini kullanır.
    11 Değerler eğitimini yaşam boyu öğrenme çerçevesinde uygular.
    12 Mesleki konular ve etik konularında sorumluluk sahibidir.

    YETKİNLİKLER / Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

    5. Küreselleşme ile birlikte kaybolan değerleri tanır ve bunları geri kazanmak için çözüm yollarını üreterek uygular.

    7. Toplumsal ve kültürel değerlerini tanır, bu değerlere saygılı olur ve toplum ve değerler ile ilgili akademik çalışma yapar.

    8. Felsefe, din ve eğitim alanında değer eğitimi uygulamaları tasarlar.

    11. Değerler eğitimini yaşam boyu öğrenme çerçevesinde uygular.

    12. Mesleki konular ve etik konularında sorumluluk sahibidir.

    YETKİNLİKLER / Öğrenme Yetkinliği

    1. Değer eğitiminin temel kavramlarını, amaçlarını ve kapsamını tanır.

    2. Değerler eğitimi konularında bilgiye ulaşma ve bilgiyi kullanma yollarını tanır.

    3. Değerler eğitimi alanına dair kavramları ve problemleri özümseyerek disiplinler arası etkinlikler tasarlar.

    5. Küreselleşme ile birlikte kaybolan değerleri tanır ve bunları geri kazanmak için çözüm yollarını üreterek uygular.

    6. Değerler eğitimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek, bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir.

    7. Toplumsal ve kültürel değerlerini tanır, bu değerlere saygılı olur ve toplum ve değerler ile ilgili akademik çalışma yapar.

    8. Felsefe, din ve eğitim alanında değer eğitimi uygulamaları tasarlar.

    10. Lisansüstü düzeyde; eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcılık ve karar verme becerilerini kullanır.

    11. Değerler eğitimini yaşam boyu öğrenme çerçevesinde uygular.

    YETKİNLİKLER / İletişim ve Sosyal Yetkinlik

    1. Değer eğitiminin temel kavramlarını, amaçlarını ve kapsamını tanır.

    2. Değerler eğitimi konularında bilgiye ulaşma ve bilgiyi kullanma yollarını tanır.

    4. Küreselleşmenin oluşturduğu yeni değerleri, değişen değerleri ve çok kültürlülüğün değerlerini tanır.

    6. Değerler eğitimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek, bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir.

    7. Toplumsal ve kültürel değerlerini tanır, bu değerlere saygılı olur ve toplum ve değerler ile ilgili akademik çalışma yapar.

    9. Gençlerin yaşadığı değer bunalımlarını bilerek, bunlara çözüm yolları üretir.

    10. Lisansüstü düzeyde; eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcılık ve karar verme becerilerini kullanır.

    12. Mesleki konular ve etik konularında sorumluluk sahibidir.

    YETKİNLİKLER / Alana Özgü Yetkinlik

    1. Değer eğitiminin temel kavramlarını, amaçlarını ve kapsamını tanır.

    2. Değerler eğitimi konularında bilgiye ulaşma ve bilgiyi kullanma yollarını tanır.

    3. Değerler eğitimi alanına dair kavramları ve problemleri özümseyerek disiplinler arası etkinlikler tasarlar.

    4. Küreselleşmenin oluşturduğu yeni değerleri, değişen değerleri ve çok kültürlülüğün değerlerini tanır.

    5. Küreselleşme ile birlikte kaybolan değerleri tanır ve bunları geri kazanmak için çözüm yollarını üreterek uygular.

    6. Değerler eğitimi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek, bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir.

    7. Toplumsal ve kültürel değerlerini tanır, bu değerlere saygılı olur ve toplum ve değerler ile ilgili akademik çalışma yapar.

    8. Felsefe, din ve eğitim alanında değer eğitimi uygulamaları tasarlar.

    9. Gençlerin yaşadığı değer bunalımlarını bilerek, bunlara çözüm yolları üretir.

    10. Lisansüstü düzeyde; eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcılık ve karar verme becerilerini kullanır.

    11. Değerler eğitimini yaşam boyu öğrenme çerçevesinde uygular.

    12. Mesleki konular ve etik konularında sorumluluk sahibidir.

    Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi
    1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
    2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
    3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
    4 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
    5 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
    6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
    7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
    8 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
    9 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
    10 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
    11 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
    12 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
    13 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
    14 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
    15 Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
    16 Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
    YÇ 1 YÇ 2 YÇ 3 YÇ 4 YÇ 5 YÇ 6 YÇ 7 YÇ 8 YÇ 9 YÇ 10 YÇ 11 YÇ 12 YÇ 13 YÇ 14 YÇ 15 YÇ 16
    PÇ 1
    PÇ 2
    PÇ 3
    PÇ 4
    PÇ 5
    PÇ 6
    PÇ 7
    PÇ 8
    PÇ 9
    PÇ 10
    PÇ 11
    PÇ 12