Program Çıktıları

    Sıra Program Çıktıları
    1 Ulusal ve uluslar arası eğitim sitemlerinin yapısı ve tarihsel gelişimini bilir.
    2 Bilimsel çalışmada uyması gereken etik kuralları bilir.
    3 Sınıf Öğretmenliği alanı ile ilgili yerli yabancı literatürü takip eder.
    4 Bilimsel ve analitik düşünür.
    5 Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini uygular.
    6 Bilimsel araştırmalar için veri toplar, toplanan verileri analiz eder, analiz edilen verileri yorumlar.
    7 Bilimsel çalışmalar için resmi ve özel kuruluşlarla kurallara uygun olarak iletişim kurar.
    8 Bir üst eğitim olarak doktora eğitimine devam etmek için gerekli öğrenme becerilerini kazanır.
    9 Bilimsel araştırma için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
    10 Ulusal ve uluslar arası eğitim sitemlerinin yapısı ve tarihsel gelişimini bilir.
    11 Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi ve becerilere, öğretim yöntem-tekniklerine, ölçme-değerlendirme yöntemlerine yönelik geliştirme çalışmaları yapar.
    12 Türk Eğitim Sisteminde karşılaşılan sorunlara bilimsel çözümler üretir.
    13 İlköğretime yönelik disiplinlerde bilimsel çalışmalar yürütür.
    14 Araştırma projeleri için değişik kaynaklara ulaşır.

    YETKİNLİKLER / Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

    7. Bilimsel çalışmalar için resmi ve özel kuruluşlarla kurallara uygun olarak iletişim kurar.

    YETKİNLİKLER / Öğrenme Yetkinliği

    8. Bir üst eğitim olarak doktora eğitimine devam etmek için gerekli öğrenme becerilerini kazanır.

    YETKİNLİKLER / İletişim ve Sosyal Yetkinlik

    1. Ulusal ve uluslar arası eğitim sitemlerinin yapısı ve tarihsel gelişimini bilir.

    2. Bilimsel çalışmada uyması gereken etik kuralları bilir.

    7. Bilimsel çalışmalar için resmi ve özel kuruluşlarla kurallara uygun olarak iletişim kurar.

    9. Bilimsel araştırma için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.

    YETKİNLİKLER / Alana Özgü Yetkinlik

    3. Sınıf Öğretmenliği alanı ile ilgili yerli yabancı literatürü takip eder.

    4. Bilimsel ve analitik düşünür.

    5. Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini uygular.

    6. Bilimsel araştırmalar için veri toplar, toplanan verileri analiz eder, analiz edilen verileri yorumlar.

    10. Ulusal ve uluslar arası eğitim sitemlerinin yapısı ve tarihsel gelişimini bilir.

    11. Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi ve becerilere, öğretim yöntem-tekniklerine, ölçme-değerlendirme yöntemlerine yönelik geliştirme çalışmaları yapar.

    12. Türk Eğitim Sisteminde karşılaşılan sorunlara bilimsel çözümler üretir.

    13. İlköğretime yönelik disiplinlerde bilimsel çalışmalar yürütür.

    14. Araştırma projeleri için değişik kaynaklara ulaşır.

    Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi
    1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
    2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
    3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
    4 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
    5 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
    6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
    7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
    8 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
    9 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
    10 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
    11 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
    12 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
    13 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
    14 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
    15 Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
    16 Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
    YÇ 1 YÇ 2 YÇ 3 YÇ 4 YÇ 5 YÇ 6 YÇ 7 YÇ 8 YÇ 9 YÇ 10 YÇ 11 YÇ 12 YÇ 13 YÇ 14 YÇ 15 YÇ 16
    PÇ 1
    PÇ 2
    PÇ 3
    PÇ 4
    PÇ 5
    PÇ 6
    PÇ 7
    PÇ 8
    PÇ 9
    PÇ 10
    PÇ 11
    PÇ 12
    PÇ 13
    PÇ 14