Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sürekli İyileştirme Yöntemleri | ENM 517 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEMRA BORAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SEMRA BORAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sürekli iyileştirme ve yöntemlerini tanıtmak |
Dersin İçeriği | Sürekli iyileştirme tanımı, proses yaklaşımı, 7 araç (basit sorun çözme teknikleri), yeni 7 araç, QFD, Pugh kavramı, FMEA, poka-yoke, kıyaslama tekniği, TRİZ, BPR. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sürekli iyileştirme kavramı ve uygulama yollarını bilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Sürekli iyileştirmeyi sağlayacak teknikleri uygular | Tartışma, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sürekli iyileştirme, kaizen felsefesi tanımı, PUKÖ döngüsü | Kazein:Japonyanın Rekabetteki Başrısının anahtarı, Masaki Imai, KAlder yayınları |
2 | Süreç Yönetimi, Süreç İyileştirme | Süreç İyileştirme, Rıdvan Bozkurt, MPM yayın no:661, 2008, sf53-59. |
3 | Kalite Çemberleri | Kalite Çemberleri, Rıdvan bozkurt-Ceylan Eşit, MPM yayın no:662, 2003, Sf 65-72 |
4 | 7 Araç (Basit Sorun Çözme Teknikleri) | Ders notu |
5 | Yeni 7 Araç | Ders notu |
6 | İstatistiksel Proses Kontrol, Kontrol Şeması, Proses Yeterlilik Analizi | Ders notu |
7 | 5S, TPM, Yalın Üretim | Ders notu |
8 | Altı Sigma Yaklaşımı | Altı Sigma, Prof Dr. Necmi Gürsakal, Yrd. Doç. Dr. Ayşe Oğuzlar, Vipaş AŞ 2003 |
9 | TS-EN-ISO 9000:2000 Kalite Yönetim Sistemi | TS-EN-ISO 9000:2001 standardı |
10 | EFQM Mükemmellik Modeli ve Özdeğerlendirme | EFQM ve Özdeğerlendirme Kalder yayınları |
11 | Hata Türü Etkileri ve Analizi | Ders notu |
12 | Kalite Fonksiyonu Yayılımı ve Pugh Kavramı | Ders notu |
13 | Kıyaslama Tekniği | Ders notu |
14 | TRİZ yöntemi | Ders notu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Haftalık ders konularına göre metin veya slayt |
Ders Kaynakları | [1] Kazein:Japonya’nın Rekabetteki Başrısının anahtarı, Masaki Imai, Kalder yayınları [2] Süreç İyileştirme, Rıdvan Bozkurt, MPM yayın no:661, 2008. [3] Kalite Çemberleri, Rıdvan bozkurt-Ceylan Eşit, MPM yayın no:662, 2003. [4] Altı Sigma, Prof Dr. Necmi Gürsakal, Yrd. Doç. Dr. Ayşe Oğuzlar, Vipaş AŞ 2003. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | sürdürülebilir kalkınma ve endüstri mühendisliğinin gelişen koşullara göre gelişmelerini izleyebilmek ve uygulayabilmek için yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 0 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |