Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uzaktan Algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri | CEM 519 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MAHNAZ GÜMRÜKÇÜOĞLU YİĞİT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çevre sorunları için tespit ve çözüm araçları durumuna gelmiş olan uydu görüntüleri ve coğrafi bilgi sistemlerinin yapısının öğrenilmesi, uygulama alanlarının kavranması, günümüz bilimsel ve pratik çalışmalarında kullanımının kavranması, çözüm için uygulamalı projeler üretilmesi. |
Dersin İçeriği | Genel Kavramlar. Uydular, algılama sistemleri ve uydu görüntüleri. Çevre problemlerinde uzaktan algılamanın yeri. Coğrafi bilgi sistemleri (CBS), tanımı,kullanımı ve uygulama alanları. CBS yazılımları ve modelleme, Çevre problemlerinde CBS kullanımı. Türkiye ve Dünyadaki uygulamalar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Uydu görüntüleri ile ilgili bilgileri kavrar ve bunları çevre Mühendisliği alanında uygulama becerisi kazanır, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
2 | Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) konusunda temel bilgileri kazanır, | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | CBS yazılımlarının kullanılması konusunda temel bilgi ve becerileri kazanır, | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Coğrafi bilgi sistemleri kullanarak çevre ile ilgili problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisi kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, tanımlar | |
2 | Uydular ve algılama sistemleri, Algılama ve yorumlama teknikleri | |
3 | Çevre sorunları ve uzaktan algılama | |
4 | Bilgi Sistemleri | |
5 | Coğrafi bilgi sistemleri Genel kavramlar | |
6 | Uygulama alanları | |
7 | CBS yazılımları | |
8 | Veri tabanı ve veri tabanı işletim sistemleri | |
9 | Çevre bilgi sistemleri | |
10 | CBS ve Modelleme | |
11 | Sorgulama ve analiz | |
12 | Uygulama | |
13 | Öğrenci proje sunumları | |
14 | Öğrenci proje sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | A.Sesören, Uzaktan Algılamada Temel Kavramlar, Kasım 1998, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, çevre kirliliğinin önlenmesi, kontrolü ve doğal kaynakların sürdürülebilir yönetimi ile ilgili uygun çalışmalar üretir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |